Christian_ Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg skal bygge min første pc, så jeg har les mange forskjellige guider o.s.v. om pc bygging...... I alle guidene har det ståt at jeg må være forsiktig med at det ikke blir spenningsforskjeller mellom meg og komponentene...... Går det an å bruke plasthansker(som man bruker på sykehus, bensinstasjoner etc), bomulshansker(som man kjøper på apoteg) eller noe annet...... Tips? PS! ikke noe kostbare saker som antistatisk matte osv..... Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Du trenger ikke å bekymre deg for det -men prøv å ikke stå på et ullteppe mens du bygger. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Det holder lenge å ta på noe som leder vekk den statiske elektrisiteten i deg som feks kabinettet eller noe annet av metall. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 jepp, og IKKE gå med ullllester/ullsokker! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Og husk at hendene ikke må være våte Lenke til kommentar
jocke Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 seff ikke da! Posten min var litt ironisk da..håper virkelig du skjønte det. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 hehe jo seff sjønte jeg det, håper du skjønte min også var det;) Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 selvfølgerlig skjønte jeg det Tror du jeg er helt dum eller? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Kjøp deg en antistatisk armlenke. Disse koster ikke mange kronene på Biltema eller Clas Ohlson. Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Ett tips er å sette i strømkabelen, men skru av bryteren bak (på strømforsyningen) Denne bryteren bryter de to lederne, men ikke jordlederen slik at du blir jordet da du tar på kabinettet.. Sikrere får du det nesten ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå