Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skole- nettverk

Anbefalte innlegg

Hvis man er på en skole der man er innlogget i "Novell Client", og dermed besøker et phpBB- forum, kan system- ansvarlig se titlene på trådene man har trykt på?

Jeg var på et phpBB- forum med en tråd på 3 ark, og jeg trykket på det 3. arket, og ikke selve tittelen. Kan system- ansvarlig da se navnet på tittelen, eller eventuelt finne fram til tråden?

(Jeg lurer på dette, fordi jeg for noen dager siden leste 3. arket på en helse- relatert tråd, og det er veldig flaut for meg hvis system- ansvarlig på skolen kan se navnet på tråden, og spesielt hvis han får til å lese hele tråden som jeg leste slutten av).

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muligens. Det går greit å få opp en liste over besøkte URL'er, ved hjelp av litt ekstra programvare... men...

Om nettadmin faktisk kjører slikt så er jo det en fin-fin grunn til å anmelde fyren (noe jeg ikke ville stussa to sekund på å gjøre).

Lenke til kommentar
Om nettadmin faktisk kjører slikt så er jo det en fin-fin grunn til å anmelde fyren (noe jeg ikke ville stussa to sekund på å gjøre).

Hvorfor anmelde ? Det er jo skolens nettverk og administrator skal passe på og burde vel få lov til å se hva brukerene av nettverket driver med ?

Men om han begynner å henge deg ut fordi du leste en litt "sensitiv" tråd på et forum, så er det grunn til å si ifra, iallefall til rektor ;p

Lenke til kommentar

Han kan ikke snoke bevisst i loggene. Han kan derimot se igjennom for å se om noe strider mot skolens regler, etc. Da snoking i besøkte url'er er en privatsak - kan du anmelde han om du finner ut om han har sagt det til noen andre. (og hvis han har sagt noe, sender du navnet til meg på PM, så skal jeg snakke med noen venner i Italia :roll: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...