norwegian_viking Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Når jeg prøver å installere suse 9.0 så stopper den på "analyzing system". Jeg tror kanskje det er på harddiskene den får problemer siden det er det eneste jeg har forandret på siden forrige gang jeg hadde suse. Jeg kjører hardware raid med to 200GB sata maxtor disker. Takker for all input. Lenke til kommentar
norwegian_viking Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Har spurt litt rundt på andre forum og det viser seg at både SATA og raidkontrolleren støttes, men ikke SATA-disker i raid . Får håpe det funker i 9.1 Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 For informasjonen så kernelpanica også min SuSE 8.2 Pro DVD på "Finding appropriate packages"... Den funka rett og slett ikke med laptopen min. Men nå"vet jeg at jeg ikke har noe RAID så min grunn er tydligvis en annen... Fint at du fant utav det da -- Men sånn kan det gå om en skal ha så avanserte setups Men, sata og raid burde vel støttes i selve linux`? Er det bare SuSE som ikke har fått laget en god måte å håndtere det på, eller var det noe som ikke fantes i kernelen? Lenke til kommentar
norwegian_viking Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Det var kernelen. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvis du ikke dualbooter med Windows, er det beste å bruke Linux sin egen softwareraid. Den skal være bedre enn mange hardware-raid, etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar
norwegian_viking Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Det som er problemet. Liker å spille litt spill innimellom så jeg er ikke klar for å bli kvitt windows helt enda. Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Det er vel en mulighet å bare raide i Linux, og ikke i Windows. Men det blir jo et valg av hvor hastigheten er viktigst. Lenke til kommentar
norwegian_viking Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Sånn ville jeg nok gjort det, men da mister jeg alt jeg har på harddisken. Får se om jeg kanskje kan få det viktigste over på en gammel 60GB hd og få fiksa det på den måten. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Det er vel en mulighet å bare raide i Linux, og ikke i Windows. Men det blir jo et valg av hvor hastigheten er viktigst. "Raide" har dobbel betydning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå