Koffe Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hei. Jeg har en berbar pc uten skjerm som jeg skal bruke som ftp server og evt dc-hub hjemme ut mot nettet. siden pc`n ikke har skjerm(bruker ekstern til tider), men jeg heller ikke har plass til en ekstra skjerm lurer jeg på om noen har erfaring med et bra program for å fjernstyre pc`n fra min vanlige arbeidspc. Det bør være brukervennlig og kunne brukes til det meste (ala fjernstyring på msn) Jeg har funnet flere programmer, men de passet ikke meg så godt. Takker så mye for hjelp. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Søk etter remote desktop her i forumet så finner du masse info om akkurat dette. Det kommer plenty av spørsmål om akkurat det problemet hele tiden. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 takk, men dette er windows programvare? Er rdesktop noe bra? noen erfaringer? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Fungerer meget bra. Les mer her : http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/usi...top/default.asp Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 takk, men dette er windows programvare? Er rdesktop noe bra? noen erfaringer? Følger med winxp. start->all programs->accessories->communication Klient kan lastes ned til andre windows-versjoner. her Bruker det selv daglig, og har ingen problemer med å anbefale det. Og så er det jo gratis også da.. Lenke til kommentar
palh Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 tight vnc anbefales Fungerer som bare fy! Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 VNC ruuler gata!!! Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 tight vnc Den er så bra at den må nesten quotes Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 jeg prøver å få remote desktop til å funke nå, må jeg sette opp en form for server på den maskinen jeg skal koble til? Skal jeg skrive inn navn eller ip-adresse til den maskinen jeg skal koble til? Terminalserver, hvem, hva hvor? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Remote Desktop er vel bare implementert i XP pro. Kan slutte meg til de som roser VNC, det er gratis, det funker like godt over internett som i lokalnettverket, og det fungere på tvers av plattformer (windows/linux/unix). Bruker det selv jevnlig til å fjernstyre en maskin sør i Spania, og har etter 10 måneder kun gode erfaringer. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 (endret) takk for vnc, jeg installerte det og det funker tydeligvis bra. Men når jeg skal koble meg til serveren over nettet, skal jeg skrive inn min internett ip-adresse da og så finner den serveren på lokalnettet automatisk? EDIT: kan kan også streame ned musikk til host pc`n med nvc? Endret 15. april 2004 av Koffe Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 For å få tilgang til serveren over lokalnettet er det den lokale ip du må taste inn. Skal du fjernstyre over internett kan du bruke ip mot internett hvis serveren står direkte på nett. Har du en router/gateway foran må du bruke ip til denne enheten og forwarde fra server til router. Det er helt sikkert nettverksguruer på forumet som er mye bedre egnet enn meg til å hjelpe deg med dette. Husk å åpne for VNC i brannmurer. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 hmm kloke ord Muffinman.. det kan jeg fint lite om dessverre. Må få åpnet noen porter i routeren etter hvert og for at ftp server skal funke. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Skal du bruke ftp må du forewarde port 21 i routeren til den nettverks adressa serveren har. Skal du kjøre http server, er det port 8080. DC++ veit jeg ikke hvilken port bruker, men regner med det er flere porter. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 NetOP er utrolig bra til slikt. Du kan få gratisprøve av Danware hvis du mailer de... Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Radmin er det beste jeg har prøvd.. Men nå har kanskje jeg andre krav en deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå