Gå til innhold

Erstatter for gammel Win98-maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel bekrefte at svært mye maskinvare i dag kommer med drivere til det meste UNNTATT W98...så det er nok ikke dumt å lytte til gode råd her.

Men seriøst, hva med å sette opp en maskin med 2000/XP, så setter du opp en virtuell W98-maskin med siste utgave av VMWare? Siste versjon har svært god ytelse på lyd og grafikk i forhold til tidligere utgaver, samt økt diskytelse. Bør kunne kjøre de fleste spillene du behøver så lenge du har litt ram og XP2000 eller mer.

Da slipper du faktisk unna problemene som diskuteres her. VMWare koster noen kroner, men du finner sikkert en ...*kremt*...evalueringsversjon...

Lenke til kommentar
Skjønner. Så VIA er bedre egnet til Win98 enn nForce2? Det visste jeg ikke. Uansett, dette ser veldig bra ut. Takk for hjelpen, jarmo.

Tjaaa... kan hende at nVidia har fått bedre 98 drivere nå i siste tiden ?

VIA vet jeg har stabile drivere til 98 serien.

Og hvis du har win 98SE så er det relativt bra OS fremdeles.

Lenke til kommentar
Kan vel bekrefte at svært mye maskinvare i dag kommer med drivere til det meste UNNTATT W98...så det er nok ikke dumt å lytte til gode råd her.

Men seriøst, hva med å sette opp en maskin med 2000/XP, så setter du opp en virtuell W98-maskin med siste utgave av VMWare? Siste versjon har svært god ytelse på lyd og grafikk i forhold til tidligere utgaver, samt økt diskytelse. Bør kunne kjøre de fleste spillene du behøver så lenge du har litt ram og XP2000 eller mer.

Da slipper du faktisk unna problemene som diskuteres her. VMWare koster noen kroner, men du finner sikkert en ...*kremt*...evalueringsversjon...

Det gjør jeg også. Forslagene som har kommet frem her tar jeg meget seriøst. Og saken er nemlig slik at på hybelen der jeg bor nå, har jeg en maskin du kan lese om i min profil. Den maskinen jeg planlegger å bygge meg nå står hjemme hos foreldrene, og da stiller jeg langt mindre krav til maskinvare. Men takk for tipset uansett, vil nok vurdere det på maskinen jeg har på hybelen.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Fordi jeg har en del programmer og spill som ikke fungerer under windows 2000/XP. Gamle Wing Commander-spill, for eksempel. :love:

Her er hva du kan gjøre :

Installer først Windows 98 som hoved-OS.

Deretter installerer du Windows XP. Men start installasjonen i Windows 98, og velg å lage XP som en egen installasjon, på en egen partisjon.

Når du nå starter opp maskinen, vil du få valget mellom å starte Windows 98 eller Windows XP.

Gjorde det selv i overgangsfasen mellom 98 og XP. På den måten kan du kjøre både Windows 98 programmer/spill OG programmer og spill som krever Windows XP. Men pass på så du anskaffer maskinvare som støtter Windows 98. Windows 98 begynner nemlig å bli litt avlegs, kan man si. Det er tross alt 6 år siden det kom.

Lenke til kommentar
Blant annet kan jeg ikke spille mitt yndlingspill "Under a killing Moon". Adventurespill fra 1995 på hele 4 cd-er. Tenk det.

:love:

Mimremodus ON!

Husker det spillet. Fikk det til jul for mange herrens år siden, og spilte det nesten uavbrutt til jeg kom gjennom det (joda, hadde noen pauser for å spise fet julemat, sove og... andre nødvendige ting).

Satt meg ned med det en gang senere, og det var julestemning for alle penga. Hehe.

Kjøpte også ett par av oppfølgerne. Husker ikke helt hva de handlet om.

Mimremodus OFF!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...