hamrek Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Er det mulig å sette scsi-disker i raid? Og en ting til er det mulig å sette harddisker i 3.5" plassene som er beregnet for diskettstasjoner i pc'en? I'm just wondering mvh hamrek aka oxanic PS: Elsker TG og skal dit igjen til neste år! HE,HE! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 hvis 3.5-slotene for diskett osv. bruker skinner, går d nok ikke an, men hvis det er snakk om skruer burde det gå. det varierer fra kab til kab Lenke til kommentar
Domain Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg var på TG jeg også, hvilken rad og plass satt du på? Lenke til kommentar
covah Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Selvfølgelig fungerer SCSI disker i RAID. Det var jo for SCSI disker RAID opprinnelig ble laget for. For å kjøre SCSI disker i RAID, er det akkurat samme krav som for IDE RAID. 1. SCSI RAID kontroller. Som regel ganske dyrt (begynner vel på 3-4 tusen kr og oppover). 2. Software RAID. Både W2k og XP støtter software RAID så lenge du har oppgradert diskene til dynamiske disker (som gjøres i DiskAdministrator). De fleste Linux distor'er støtter vel også dette, uten at jeg har altfor god kunskap om akkurat dette. RAID5 og Hotplug SCSI disker er ihverfall standard på veldig mange servere. Ryker en disk, kan man bare nappe den ut og erstatte den med en ny uten at man mister data eller må slå av serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå