Øystein T. Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Hei! Leter etter scannere som tar 6x6 og 6x9 negativer? Har ikke erfaring med sånt, men såg de fleste tok 35mm og APS. Noen som har peiling på hvordan scanne 6x6 og 6x9? Takker for svar! Mvh Øystein Endret 18. mars 2007 av rec0n Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 En filmscanner beregnet på så store negativ, koster skjorta. Se i Prisguiden. Kjøp deg heller en flatbedscanner til dette bruk. Den holder godt til såpass store negativ, og så kan du bruke den til å scanne papirkopier også. Lenke til kommentar
Øystein T. Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 altså en helt vanlig skanner? har en gammel agfa snapscan 1212u, men med den er det komplett umulig å skanne til noe brukbart. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Nei, ikke en 'helt vanlig scanner' men en scanner med muligheter til å scanne film. Sjekk at den ikke bare tar 24x36mm film, men også andre formater. Lenke til kommentar
SunMaster Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hei. Epson 4870 tar en del filmtyper med bra resultat. Sjekk http://www.photo-i.co.uk/ for en test. Lenke til kommentar
slie Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Du kan bruke blant annet epson 3170, canon f8000, og 9900. ser du pris ytelse holder jeg en knapp på 3170. Lenke til kommentar
Jakwit Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Da jeg gikk gjennom en gammel eske med negativer hos min bestemor fant jeg flere negativer i forskjellige størrelser. Jeg så med en gang at jeg ville få problemer med å skanne disse negativene med min "vanlige" skanner. Den skanneren jeg hadde fra før var en CanoScan 5000F og den skannet kun 35mm. Jeg har kjøpt en Agfa Arcus 1200 på nettauksjon på QXL for rundt 1000,- lappen. Det er en stor skanner men skal være beregnet blandt annet for å skanne denne typen negativer. Har ikke fått sjekket prisene så mye da jeg ikke kan se at skanneren selges lenger men jeg tror jeg fikk en bra pris. Skanneren skal ha blitt brukt av et grafisk firma som gikk konkurs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå