Th0mas Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Var på Spaceworld i dag og så på noen brenne-cd'er. Foran meg er det en som blir ekspedert, og han skal ha spillet Far Cry, men han lurer på en ting: Kunde: Jeg skjønner bare ikke hvordan de får plass til 4GB på 1 CD..? Ekspeditør: Jo, du skjønner. Det har med hvordan filene er pakket å gjøre. De er komprimert, og når du installerer blir de pakket ut. Dessuten tar "savingene" dine opp en del plass. Kunde: Ja da så... Er det virkelig mulig? Jeg orket ikke å blande meg inn i samtalen, men ble mektig oppgitt over denne ekspeditøren. Hvis du jobber med å selge bl.a. spill, så bør du vel i grunnen ha fått med deg at Far Cry er på DVD plate... Tenk om stakkaren ikke har DVD-ROM i maskina Den som komprimerer et 4GB spill ned til 900MB skal få 10 kr av meg Endret 15. april 2004 av Th0mas Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Blir litt oppgitt når jeg hører slike ting når en kunde lurer på noe og ekspitøren snakker nesten bare tull.Over hørte en samtale en gang på en spaceworld,det var vel en som skulle kjøpe seg ny mobil.Men jeg huske ikke helt hva det var men det var klart at ekspeditøren ikke visst hva han snakket om.De burde blitt sendt på kurs Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Det føles sikkert kjempepinlig for dem når de får spørsmål om noe de overhodet ikke har peiling på. Så bare finner de på et svar isteden, og håper kunden i ettertid glemmer hvor han fikk det sinnsyke rådet fra... Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 d er enda være når man snakker med en ansatt som ikke har peiling, men man har kunnskap selv og forklarer han fakta, men den ansatte blankt avviser d!!! noen folk burde bare fått lov til å selge pølser!!! Lenke til kommentar
ttt Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 høres ut som elkjøp butikken her eg bur. har opplevd mange merkeleg svar dei få gangane eg har handla/vert der. det er nok ikkje alle som passer til å jobbe i sånne jobber. dette er vel egentlig feilpost. men men... Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Var nok muligens det. Visste ikke hvor jeg skulle poste Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 hehe, fikk sånn utrolig lyst til å gå på elkjøp å stille et megavanskelig spm.. som feks. hva er forskjellen mellom 32bits og 64bits cpu.. er jo ikke vanskelig for meg, men garantert for dem.. ha en liten recorder i lomma.. hehe Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 hehe, fikk sånn utrolig lyst til å gå på elkjøp å stille et megavanskelig spm.. som feks. hva er forskjellen mellom 32bits og 64bits cpu.. er jo ikke vanskelig for meg, men garantert for dem.. ha en liten recorder i lomma.. hehe Ja gjør det.Så jeg får dagens latterbombe Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Lage skjult-kamera film om dårlig ekspeditører i elektronikk-butikker? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 hehe, fikk sånn utrolig lyst til å gå på elkjøp å stille et megavanskelig spm.. som feks. hva er forskjellen mellom 32bits og 64bits cpu.. er jo ikke vanskelig for meg, men garantert for dem.. ha en liten recorder i lomma.. hehe Ja gjør det.Så jeg får dagens latterbombe Det får bli et prosjekt til sommern.. Flytter til norge da.. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 er jo ikke så rart at han ekspeditøren ikke hadde noe godt svar, de er jo ikke alltid supermenn og kan alt som kunden kan finne på å spørre om da husk selv om de selger produktet så vet de ikke alt mulig om det. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) er jo ikke så rart at han ekspeditøren ikke hadde noe godt svar, de er jo ikke alltid supermenn og kan alt som kunden kan finne på å spørre om dahusk selv om de selger produktet så vet de ikke alt mulig om det. Nei, selfølgelig må ikke en ekspeditør kunne så veldig mye om prduktet han selger, men ærlig talt han må jo ha litt generell data kunnskap når han jobber på SpaceWorld. Det verste av alt er jo at han feilopplyser kunden, han kunne spurt en kollega eller sagt det vet jeg faktisk ikke. I dette tilfellet kunne jo kunden ha kjøpt spillet på hva ekspeditøren sa. F.eks så er det ikke sikkert at han hadde dvd spiller. Dessuten så står det vel systemkrav på pakken? Endret 20. april 2004 av Timur Lenke til kommentar
insider Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Lage skjult-kamera film om dårlig ekspeditører i elektronikk-butikker? Og sende inn til world funniest movies eller noe sånt Lenke til kommentar
Timur Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Lage skjult-kamera film om dårlig ekspeditører i elektronikk-butikker? Og sende inn til world funniest movies eller noe sånt Heller reklamere med den for f.eks et universitet. "Skaff deg en skikkelig utdannelse" Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Husker jeg var på spaceworld like før jul og så på skjermkort. En fyr som jobba der kom bort og lurte på om han kunne hjelpe meg med noe. Jeg sa jeg så etter et nytt skjermkort, (hadde selfølgelig ikke tenkt å kjøpe noe der) og kikka rundt i forskjellige butikker. Han dro da frem et creative fx5700 kort og sa at dette er det råeste kortet på markededet idag. Anbelfales! Da er på tide å oppdatere skjermkortkunnskapene dine, det kortet er langt fra det råeste på markedet, svarte jeg. Han svarte med å si: " ehhm, ja, men det er det råeste vi har i butikken ihvertfall... Lurer på hvor mange de klarer å lure i året i de sjappene der... Nå skal det jo sies at han faktisk kan ha trodd at det kortet var markedets råeste, men det gjør jo ikke ting bedre forsåvidt. Akkuratt som han i tilfellet til trådstarter faktisk trodde at man har pakket 4gb ned til 900mb på farcry cdeen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå