Josh! Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Går det ann at flere/alle brukere bruker samme e-mail konto i Outlook Express? OS: Windows 2000 Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Går det ann at flere/alle brukere bruker samme e-mail konto i Outlook Express? OS: Windows 2000 Dette må du utdype nærmere. Hva mener du ??? Du kan selvfølgelig legge til så mange e-mailer du vil. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hver brukerkonto må ha sine egne innstillinger, men du kan selvfølgelig la alle bruke samme e-post (like innstillinger for pop3/smtp, og brukernavn / passord) Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Jeg mener det at samme hvilken konto jeg logger meg på, så får jeg opp samme innboks, adresse-bok og e-post instillinger når jeg starter OE. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Jeg mener det at samme hvilken konto jeg logger meg på, så får jeg opp samme innboks, adresse-bok og e-post instillinger når jeg starter OE. jo det går fint det, men hva er pointet med å ha flere kontoer da? Endret 16. april 2004 av Timur Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Jeg mener det at samme hvilken konto jeg logger meg på, så får jeg opp samme innboks, adresse-bok og e-post instillinger når jeg starter OE. jo det går dint det. Men hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Timur Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Du setter bare opp flere kontoer med akkurat samme innstillinger Hvis du ikke vet hvordan å sette opp en e-post konto, start-> Hjelp og Støtte -> søk da på sette opp e-post konto med OE, eller søk bare på OE så finner du nok ut av det. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Folkens; skjerpings! Les hva MP3-JTH spør om... Han vil at uansett hvilken bruker som logger på maskinen (XP-brukerkontoer), skal få tilgang til samme mail, samme kontakter, sende og motta mail, etc - alt via samme konto. Slik at hvis "Bruker 1" laster ned en mail med tittel "Barnedåp", vil også "Bruker 2" få opp denne mailen når han åpner outlook'en sin også. Everybody get the point now? Lenke til kommentar
Timur Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Folkens; skjerpings! Les hva MP3-JTH spør om...Han vil at uansett hvilken bruker som logger på maskinen (XP-brukerkontoer), skal få tilgang til samme mail, samme kontakter, sende og motta mail, etc - alt via samme konto. Slik at hvis "Bruker 1" laster ned en mail med tittel "Barnedåp", vil også "Bruker 2" få opp denne mailen når han åpner outlook'en sin også. Everybody get the point now? Jeg forsto det nå slik at det var OE kontoer jeg, og ikke Brukerkontoer i windows. Men uansett så er det jo bare til å lage alle brukerkontoene i Windows du skal ha også gjør du bare hva jeg sa i den forrige posten min. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Folkens; skjerpings! Les hva MP3-JTH spør om...Han vil at uansett hvilken bruker som logger på maskinen (XP-brukerkontoer), skal få tilgang til samme mail, samme kontakter, sende og motta mail, etc - alt via samme konto. Slik at hvis "Bruker 1" laster ned en mail med tittel "Barnedåp", vil også "Bruker 2" få opp denne mailen når han åpner outlook'en sin også. Everybody get the point now? Jeg forsto det nå slik at det var OE kontoer jeg, og ikke Brukerkontoer i windows. Men uansett så er det jo bare til å lage alle brukerkontoene i Windows du skal ha også gjør du bare hva jeg sa i den forrige posten min. Hva er vits med flere OE-kontoer som skal lese/hente fra samme mailkonto? Uansett, du vil kunne motta/sende fra samme mailadresse på den måten du sier, men det blir ikke en felles innboks (felles mappe/pst-fil), ergo vil ikke en mail som bruker1 laster ned, bli lesbar (den vil ikke engang dukke opp i innboksen) til bruker2. (og neste gang kan du gjerne lese hva jeg skriver, da hadde du sett at det er akkurat det samme som jeg skrev nå). Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Går det ikke ann? Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg TROR ikke det går an i OE. Det er nok mulig at andre mail klienter kan det, du får prøve å søke litt på google eller noe så finner du nok et eller anna .. Lenke til kommentar
Hjelptrengerjeg Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Voldsomt å fiendtlige folk skulle bli her da! (ikke drep meg hvis jeg skulle bomme a?) Det kommer vel helt ann på hva slags mail du har! Har du en mail klient som lagrer mailene dine på en server som f.eks hotmail vil du kunne få lastet ned mailen til alle de forskjellige brukerne uten problemer. Så setter du opp alle kontoene med like innstillinger og har en slik mail klient skulle det vel ikke være noe problem. Mvh Han fra åsen Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Går det ann at flere/alle brukere bruker samme e-mail konto i Outlook Express? OS: Windows 2000 Hjelptrengerjeg - du har helt rett - men se Quoten - han HAR Outlook Express ... Neida - jeg skal ikke drepe deg ... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Start OE -> merk "local folders" -> tools -> options -> mailtenance -> store folder Så velger du samme mappe for ALLE brukerne dine som skal ha samme innboks. MERK : la den ligge i f.eks c:\epost slik at det ikke blir problemer med rettigheter MERK2 : Du klarer vel å oversette om du har norsk OE - jeg gidder ikke Problem løst ? Lenke til kommentar
Hjelptrengerjeg Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Går det ann at flere/alle brukere bruker samme e-mail konto i Outlook Express? OS: Windows 2000 Hjelptrengerjeg - du har helt rett - men se Quoten - han HAR Outlook Express ... Neida - jeg skal ikke drepe deg ... Hmm! Ikke for å kverre noe inn i hampen nå, men... (godt du ikke vil drepe meg forresten, ble litt redd av den ampre stemningen her!) Det funker jo fett å bruke outlook express til å lese hotmail med da! Ligger til og med inne i express som et standard valg. Trenger bare å velge hotmail account så reggern alt for deg! (Må skrive inn passord og bruker navn da selvsagt men ...) (Outlook Express er jo bare et verktøy for å lese/ laste mail med eller har jeg misforstått?) Mvh Han fra åsen! Endret 19. april 2004 av Hjelptrengerjeg Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Outlook Express : e-post klient, støtter news Outlook : e-post klient, planlegger osv osv, altså mye mer avansert enn express Lenke til kommentar
Hjelptrengerjeg Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) Outlook Express : e-post klient, støtter newsOutlook : e-post klient, planlegger osv osv, altså mye mer avansert enn express Mente outlook express! Diskuterte noe med dieBert var retta mot han men skal rette opp den glippen! Thx (Les alt så forstår du sammen hengen!) Mvh Han fra åsen Endret 19. april 2004 av Hjelptrengerjeg Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Start OE -> merk "local folders" -> tools -> options -> mailtenance -> store folder Så velger du samme mappe for ALLE brukerne dine som skal ha samme innboks. MERK : la den ligge i f.eks c:\epost slik at det ikke blir problemer med rettigheter MERK2 : Du klarer vel å oversette om du har norsk OE - jeg gidder ikke Problem løst ? Det funka perfekt!!! Samtidig gikk jeg in på kontoer og eksporter, så gikk jeg inn på de andre brukerne og importer!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå