Gå til innhold

Pris/Tilgjengelighet på Nikon D70

Anbefalte innlegg

Sitter å vurderer som det knaker å kjøpe meg et Nikon D70 m/18-70 mm linsen. Databutikken.com skal ha 12475,- og Pixit 12770,-. Men ingen av disse butikkene har på lager.

Så har jeg fått pris hos en lokal fotobutikk, Birkeland, som skal ha 14500,- for kameraet med 18-70 mm linsen. Er dette skamdyrt? Eller en grei pris, når en tenker på at det er en fordel med å kjøpe fra en lokal butikk, med tanke på service osv.? Eller Burde jeg vente til td pixit får inn kameraet?

Birkeland gav meg også en pris på 1200 kr for et 512mb CF Sandisk kort og 2000 for et 512 mb Lexar med 40x skrive og lesehastighet. Er det stor forskjell på ytelsen ved bruk av disse to kortene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I butikken jeg jobber, selger vi det med 18-70 til 13.950, og vi er billige. Så 14.500 er ikke en så aller verst pris hvis de har det på lager til deg nå. Det er flere fordeler med å handle i butikk fremfor på web, så det kan være lurt å slå til på det tilbudet. D70 med objektiv er vanskelig å skaffe, og vi har venteliste pr. i dag, selv om vi er blant de butikkene som får flest av disse kameraene.

2000 for ett Lexar 5120MB Pro 40X er også en ganske grei pris på ett slikt kort ved kjøp i butikk. Jeg ville gått for Lexar kortet, da det er optimalisert for bruk på Nikons speilreflekser. Eller var det Nikon som optimaliserer kameraene sine mot dette kortet? Det anbefales ihvertfall fra Nikon, at man bruker Lexar sine Pro WA 40x kort.

Lenke til kommentar

Er det jeg som er utrolig dårlig til å lete, eller er det svært få webbutikker som har lexar kort. Jeg fant bare lexar 512 40x på fotovideo.no, og en butikk til som jeg ikke husker navnet på.

Har hørt at Sandisk ultra II har høyere hastighet enn lexar 40x kort, men hvis det stemmer at lexar er optimalisert for lexar, hvilket kort vil da fungere best/raskest.

Lexar ligger vel litt over i pris, gjør de ikke? :wow:

Lenke til kommentar

Sandisk Ultra II 512 er en 60x, - med andre ord teoretisk raskere enn Lexar 40x.

Sandisk-kortet er forøvrig også oppført i brukermanualen til D70 som anbefalt kort,- sammen med Lexar. Dette står iallefall oppført i min engelske D70-manual.

Nikon har tydeligvis testet og trimmet D70 optimalt mot disse to kortene siden de oppgir disse som anbefalte minnekort.

Som Afseth ganske riktig har nevnt et 10-talls ganger i andre innlegg,- er gevinsten din i tillegg at Lexar og Sandisk er usedvanlig stabile, har lange fabrikkgarantier (Sandisk har 10 år) og har omtrent null feilrate.

Jeg gav ca. kr. 1200,- for mitt siste Ultra II 512 -kort, som jeg nå forøvrig har 3 stk av.

Men.... hvorfor ikke kjøpe fra .... Afseth? (dagens snikreklame...) ,

han har alt du trenger ..... :roll:

Endret av PhotoGen
Lenke til kommentar

Da tror jeg at jeg kommer til å gå for sandisk når jeg forhåpentligvis får råd til D70 i den nærmeste framtida. Men hvor finner du sandisk 512ultraII til 1200.

Jeg har bare sett det til ca 1700.

edit: hvor er foresten butikken til afseth

Endret av isen
Lenke til kommentar

Webbutikken www.it24.no pleier å ha gode tilbud på Sandisk, men sjekk gjerne andre nett-butikker også. Jeg har veldig god erfaring med www.hwb.no , men jeg er litt usikker på om de fører Sandisk.

Hvis Afseth svarer selv på spørsmålet om hvor butikken ligger, blir vel det å betrakte som reklame,- mens hvis jeg svarer er det kun en anbefaling ;)

Fotohuset,

Karl Joh g 21

0159 Oslo

Telefon 22 42 09 60

Butikken er ikke verdens største og du finner den på venstre side av Karl Johansgt. rett etter Stortinget ved Egertorget når du går mot Sentralbanestasjonen. Jeg bor ikke i Oslo og er ikke best kjent, men mener du burde finne fram med denne beskrivelsen.

PS!

Jeg kjenner ikke Afseth og han kjenner ikke meg, men det må være lov å gi anbefalinger som dette på lik linje med andre navngitte virksomheter på forumet her.

Endret av PhotoGen
Lenke til kommentar

Hei PhotoGen. Takk for "snikreklame". Hehe. Er heller sjefen min som bør takke da, men...

Vi selger imidlertid ikke Sandisk. Lexar er vårt hovedmerke. Når sant skal sies, er vi ikke billige på minnekort i forhold til web-butikker, men stort sett i forhold til andre butikker (når det gjelder Lexar).

256MB Lexar CF Pro 40x WA koster 1195, mens 512MB versjonen koster 2.195.

Dette er ment som tilleggsopplysning til det PhotoGen sa, og ikke ment som reklame.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt D70 med 18-70DX fra www.pixeloo.com/norge

Prisen ble NOK 11.176,10 + frakt SEK 190 og Toll NOK 150 (eller 70 om du fortoller selv)

Totalt skulle det bli ca Kr. 11.500,- om jeg har regnet riktig. Og DET er vel ikke ille ?

MEN, det er laaang ventetid. Ca 45 andre venter på samme kamera, og det kan gå flere uker før de får inn nye kameraer :cry:

Gleder meg som en unge til kameraet er i mine hender. :green:

Noen som har erfaring med Pixeloo ?

Noen som vet om billigere (eller nesten like billig) og som har kameraet på lager nå ?

Lenke til kommentar

Handlet mitt D70 kit fra pixeloo, og betalte 11650 inkl porto, MVA og alle avgifter. Har bare positive ting å si om pixeloo, jeg fikk raskt svar på alle henvendelser. 45 stk i kø ja..jeg fikk et D70 fra den første sendingen som kom til butikken :)

Cyberphoto er omtrent like billige, men de selger visst dessverre ikke til norske kunder lenger. Aner ikke hvorfor, jeg har handlet kamera der tidligere.

Du kan prøve http://www.objektiv.se , men du kan vel regne med lange køer alle steder :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...