Gå til innhold

NB-fester på Abit IS7 popper ut som popcorn

Tommelom

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit IS7 v1.0 hovedkort. Kjøpte meg så vannkjøling og satte inn denne. Nå har 3 av festene til NB-kjøleren blitt revet ut. Jeg vet at mange har akkurat dette problemet med dette HK, men stort sett bare øvre høyre feste. Tydligvis er er alle festene elendig loddet.

Jeg har denne kjøleren på NB: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC24045

Nå så jeg at de selfen hadde fått inn en kjøler med fire fester som sikkert hadde vært mye bedre. Typisk min flaks at jeg kjøpte kjøleblokka for bare to uker siden.

Men mitt spørsmål er nå om flere har opplevd dette problemet med nyere Abit-kort eller 865-kort av andre merker?

Skal prøve å fikse kortet med den berømte bindersmetoten, men om jeg må kjøpe nytt så vil jeg ha litt info om festekvaliteten på andre merker. Får vel neppe noe igjen på garantien fordi jeg satte på en ny kjøleblokk som røsket ut festene :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mister desverre garantien når du bytter kjøleren, spesielt med tanke på at det var en tung vannblokk som festene ikke er beregnet for.

Du har vært maks uheldig siden med HK siden IS7 V1.0 har et problem med festene og det har Abit rettet opp på de nye versjonene.

Du får store problemer med å få en garantirep. på kortet siden 3 av 4 festeører er borte (orginalt brukes det kun 2).

Kjenner du noen med gode kunnskaper innen lodding så kan problemet løses, tar ikke mange sek. å lodde fast ørene (men det tar lang tid å demontere/montere HK).

Lenke til kommentar

Har satt inn en binders nå som erstatning for det ene festet. Må vel sikkert ut med hele dritten igjen om ikke så lenge siden det siste festet sikkert også vil løsne snart. Kommer aldri til å kjøpe Abit nå mer. Bare hatt trøbbel med dette kortet. Først så var det jo problemer med lydkortet som alle som kjøpte v1.0 vet. Det er ikke problemene så mye som Abits total mangel på respons på problemene.

Vel, kan se ut som om det kun er Abits sine fester som er dårlige, så jeg trenger vel ikke være bekymret for neste hovedkortkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...