Ma Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg trenger litt starthjelp siden jeg ikke er så god i c++ programmering. Jeg skal lage en 4 cylinder motor med 4 strokes ved bruk av openGL. Den skal bestå av en nedre sylinder (crank) som skal gå rundt og rundt. Festet til den med en "mellomstang " skal det være en sylinder (piston) som går opp og ned. Før første rotering skal forbrenning eller hva det er (har ikke peiling på motor heller.. )trekkes inn og etter andre rotering skal eksos slippes ut. Jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette. Noen som har noen tips eller hint som kan hjelpe meg å starte et slikt program. Den kan kanskje ligne litt på animasjonen på denne sida: http://www.k-wz.de/vmotor/v_zylinde.html Vennlig hilsen en som ikke har så peiling på programmering! Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg trenger litt starthjelp siden jeg ikke er så god i c++ programmering. Jeg skal lage en 4 cylinder motor med 4 strokes ved bruk av openGL. kan du lage modeler, f.eks. i 3dmax eller noe sånt ville det vært det optimale.tror jeg.kan ikke nok c++ til å gi deg et ordentlig svar. Lenke til kommentar
søppel Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 http://nehe.gamedev.net/ http://www.opengl.org/documentation/index.html http://www.opengl.org/resources/index.html Lenke til kommentar
Ma Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Takk for hjelpen! Jeg skal se litt mer på de sidene. Noen som vet hvordan jeg kan få f.eks en sylinder til å bevege seg opp og ned + når den er oppe første gangen viser jeg det med f.eks grønn firskant og når den er oppe andre gang vises en rød firkant osv. Må jeg bruke en slags loop/if-statement? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Du kan jo ta en sjekk med if ja .. f.eks. ... bool running = true; int degrees = 0; while(running) { if(degrees > 180) flashGreenRectangle(); else if(degrees > 540) flashRedRectangle(); degrees++; } ... ..noko sånnt .. blir veldig generellt det her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå