Gå til innhold

Shuttle inn i koffert.

Anbefalte innlegg

322209_Xw4.jpg

Ja, jeg tenkte altså på å putte pc'n i den. Har en shuttle SB51G. Skal selvfølgelig ikke har kabinettet oppi, for dem som trodde det. Bare HK, skjermkort ol. you know.

Målene er: 29x26x16cm. Hovedkortet er 18x25cm så det er ikke no problem.

Nå, hva tror dere? Blir jo skikkelig digg å ta med seg på LAN ol.

Edit: snakk om den lille av dem.

Endret av dD.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at det hadde vært mye tøffere og bare bruke kofferten som bærekasse for shuttelen, det hadde jo sett litt überproft ut.

Det som er så teit med å ha pc i en koffert og lignede er I/O portene bak på hovedkortet, det blir liksom aldri bra. Men får du det til bra, så hadde det jo vært genialt

Lenke til kommentar
Jeg synes at det hadde vært mye tøffere og bare bruke kofferten som bærekasse for shuttelen, det hadde jo sett litt überproft ut.

Shuttlen er for stor til det. Ellers hadde jo det vært uber-tøft, helt enig.

Men noe vindu blir det neppe. Blir sikkert 1 80mm hull og 2-3 60mm hull. Har griller som passer perfekt til formålet. Må bare høre med mor/far om når jeg kan sitte på med dem til clasern. Har forøvrig 2 10cm blåe kathoder som sikkert passer kjempe bra. Digger effekten av Alu og blått lys. :)

Endret av dD.
Lenke til kommentar

Får jo en shuttle inni der da, med mindre han bare skal putte shuttelen inni kofferten bare...

EDIT: leste nå, hw'n burde jo kunne gå oppi der da!! du må nok modde litt inni kofferten også, men det skal gå..

Bare pass på å ha god sirkulasjon inne i et så lite kab..

Lykke til :thumbs:

Endret av Kasp
Lenke til kommentar
Får jo en shuttle inni der da, med mindre han bare skal putte shuttelen inni kofferten bare...

Det var det han mente. Er jo snakk om shuttle, noe som egentlig bare er et kabinett med HK. Kan ikke være no shuttle når man tar den utav kabinettet.

God natt!

Endret av dD.
Lenke til kommentar

Om noen har lyst til å lage noe lignende dette, så tror jeg det passer veldig bra med et m-ATX hovedkort og ATX PSU etter et par modifikasjoner.

BILDE

FILM

Som du ser kan denne brukes både åpen og lukket, og når den er lukket vil viften på CPU akkurat ned i hullet i PSU og sørge for god airflow. Det er også plass til full size PCI og AGP kort.

-Koffert @ CO = 300,-

-Hovedkort @ komplett = 800,- (Demobrukt = 50%)

-CPU @ komplett = 350,-

-RAM = 550,- (!!! ram er dyrt nå)

-HSF @ komplett = 250,-

-PSU = 300+ (0,- for gammel som bare ligger og slenger)

-HD = 600+

-Vifte = 100+

Totalt ca 2500+,-

Det er både VGA og Lydkort på hovedkortet, og jeg tror det er NIC.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Har du tenkt til å ha noe AGP kort oppi der? Hadde vært dumt å komme på lan med onboard skjermkort :laugh:

Hvis du får plass, og du har tenkt til å bygge inn et skjermkort, pass på at det også får kjølingen sin ;)

Dette prosjektet skal jeg følge med på. Kan bli dritfett. Skulle gjerne hatt en slik LAN-koffert-PC selv :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg har nå tenkt å ha alt så stealth'a som mulig. Mulig det blir sån at jeg på opne lokket for å få tillgang til usp portene i front.

Kan også være at jeg må lage pci/agp festene innenfor kofferten, og hellen bare lage noen fine hull til kablene. Men man får se. Jeg har jo ikke sjekka om dem har den ikke enda.

EDIT: noen som kan vise meg bilder av tykkelsen/størrelsen av disse pyntelistene i gummi?

Endret av dD.
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...