wartex Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hey. Fikk ny cpu i dag. P4 3.0 ghz. i sisoft sandra står det at HT- ikke er på.. må denne slåes på? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 tror os må støtte to prosessorer så win98 tror jeg ikke takler ht du må ha xp eller 2000 Lenke til kommentar
wartex Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 jeg har windows xp pro .... er det bare sandra som tuller da? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 HT kan slås av/på i bios. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Ta en titt i Bios og sjekk om HT står på. Intstaller også nyeste drivere til hovedkortet ditt. Endret 15. april 2004 av Swag Lenke til kommentar
wartex Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Takker.. slått på nå. Men hva er egentlig hyper threading for no a? hva hjelper det? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 prosessoren er raskere når den gjør flere ting samtidig fordi den kan behandle flere tråder samtidig. Dette er iallefall tanken bak det og hjelper litt. Blir som en dual prossessorløsning Lenke til kommentar
wartex Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 ok.. takk skal du ha Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 P4's lange pipeline gjør at hvis den gjetter feil på hva den skal gjøre så blir en haug med prosessorkapasitet kastet bort. Hyperthreading gjør at flere prosesser kjøres paralellt gjennom prosessoren. Når en av prosessene gjetter feil bruker den andre tråden den ledige kapasiteten. Ergo gjør hyperthreading at kapasiteten i prosessoren blir utnyttet bedre. Grunnen til at f.eks Amd ikke har implementert dette i f.eks Opteron prosessorene er at pipelinen der er mye kortere og at prosessoren jobber mer effektivt. Derfor ville antageligvis hyperthreading gjøre prosessoren tregere oftere enn omvendt. (Det er nemlig tilfeller hvor hyperthreading gjør P4'n tregere, men det er ikke så ofte og gjerne bare 1-3%.) Lenke til kommentar
eaXoN Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Ta en titt i Bios og sjekk om HT står på. Hvordan gjør jeg det. jeg har ht men er ike sikker om det står på no. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) ctrl-alt-del -> Performance: Ser du en eller to grafer på cpu her? Hvis 2, så har du aktivert ht Endret 15. april 2004 av Marzo Lenke til kommentar
fAight Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Anbefaler deg å lese denne tråden: --> HER <-- Innholder fine bilder Spurte om det samme selv for en stund siden. Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Først må du sjekke om hovedkortet ditt har HT støtte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå