Gå til innhold

Min portfolio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klikkbar (og riktig url)

ALT for stekt inspirert av pixelranger spør du meg. :thumbdown:

Men at den var meget pen, er det ingen tvil om. Setter bare spørsmålstegn ved din egen kreativitet.

Næsj! Er da strengt tatt bare splashen som er nokså pixelranger'ish? Og den er likevel ikke lik nok til å kalles plagiat på NOEN måte.

Forøvrig en veldig god side, men lesbarheten i menyen er elendig i høy oppløsning (1600x1200 på 21")

Lenke til kommentar

Har ikke kalt det plagiat, bare at jeg kan med en gang se hvor denne siden har hentet inspirasjon fra. Og det liker jeg ikke.

Men som sagt, var den meget, meget pen og behagelig.

EDIT: Oppdaget nettopp et insekt krypende over skjermen. :thumbs:

Blir bare mer og mer glad i denne.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Den var finfin! Personlig klarer jeg ikke å se at du har "kopiert" noe fra pixelrange, selv om splash'en lignet litt.

Over til tipsene: Menyen var helt ok, men jeg savner noe mer i de rutene som popper opp når man holder musen over en link. Kanskje skal du lage bokstavene i swift? Og la de rotere? Hm, syns ikke helt at landskapet og den (knall røde) rosen passer helt med resten av stilen du har valgt, jeg hadde heller valgt å bruke et bilde av noe som stod mer i stil med siden, f.eks; en fabrikk, rust, metall etc.

Det er to steder på siden din som jeg syns er litt "kjedelige"; på toppen, rett over menyen og nederst, der den kule metallplaten er. Hva med å ha en liten boks der med link exchange-knapper? Eller bare grafiske elementer, á la små tekstdetaljer eller noe? (Bare pass på at du skur av Flash menyen (Zoom in, out osv) om du har tekst elementer slik at man ikke kan zoome seg inn og lese hva du har skrevet).

Ellers kan jeg anbefale DesignChapel hvis du leter etter inspirasjon for grafiske elementer. Det er ofte de små tingene som utgjør forskjellen.

Edit: Masssse feil...

Endret av PiRANhA
Lenke til kommentar

Takk for kommentarene så langt!

Den øverste boksen skal få musikk-valg muligheter etterhvert...derfor den er der.

Nederst; god idè...:D

Har egentlig ikke hatt pixelranger i tankene da jeg lagde den siden, men jeg kan skjønne sammenlikningen når dere sier det i ettertid. Uansett, layouten er ikke bare brukt av Pixelranger før - etter min mening er den den beste måten å fremstille en sånn type side på..

Splashen unødvendig? hmm, ja..ok. Det kan hende den blir nødvendig;) skal ha noen quicktime filmer og no småtteri etterhvert.. derfor vil jeg ha en download-spot for plugins...

Lenke til kommentar

Siden er fin, bra lagd.

Men for min del er den for rotete og uoversiktlig.

Sub navigering burde ikke flyttes rundt (på news er den i innholdsboksen, og på portfolio er den under)

Alt blir litt smått. (1200*1000 på 17" lcd). Særlig er den faktiske plassen som benyttes til tekst i innholden veldig liten.

( Edit 2: Det er umulig for meg å lese tid/dato på toppen. )

Vet ikke hvorfor men siden falt bare ikke i min smak, men den er som sagt bra lagd uansett.

Hmm.

Edit: Er nok fint lite som minner om pixelranger siden her. (kanskje splashen, men thats it)

Edit 3: Klikkbar url i portfolio(til arbeid)?

Edit 3.1: Ekstremt så jeg brukte edit knappen nå.

Edit 4!!: Fant etter hvert launch project knappen i portfolio, men tok meg veldig lang tid å finne den. Kanskje en tanke....

Endret av Findus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...