Gå til innhold

Hei, jeg er nybegynner ;)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte jeg skulle lage en hjemmeside, vil ha den litt "proff", så jeg tenkte jeg skulle lære meg noe photoshop litt flash og sette det sammen i macromedia som hjemmesidemekker (husker ikke helt hva den het nå, lenge siden sist jeg var borti)

Jeg har html erfaring, har lagt noen enkle sider, men bare for treningens skyld. Har drevet på litt med photoshop opp gjennom åra, men aldri noe seriøst, bare lek.

Har funnet en del tutorials til ps, og styrer i vei for å igjen bli kjent med funksjonene igjen.

Det jeg egentlig lurte på var om noen av dere med erfaring har noen tips og kansje linker til steder som forklarer greit hvordan jeg med macromedia editoren lager sider, lager små flash effekter over bilder (som mange av disse sidene har) og i det hele tatt lager en pen side.

For dere ps kompetente kommer første utfordring her.

Jeg følger en enkel tutorial fra denne siden, men har kommet over ett lite "problem".

Tingen er det at den fine jevne svaien i den linjen som lages, er taggete og ser ganske sjofel ut. Finnes det noe anti-aliasing funksjon som jeg skal bruke, så er så naturlig at det ikke nevnes i den tutorialen?

Takker for all respons :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve linja som lages i den tut'en er bare en path, en vektor ikke inngår grafisk, men som et verktøy for å skape (fyllbare) former og selections. Foreslår at du forsøker å høyreklikke på den (straks den er ferdig konstruert) og velger "make selection" (du må bruke pen-tool). Da får du et markert område som du kan fylle med ønsket farge (det er vel dette du vil?)

Lenke til kommentar

Ja, men jeg tar jo make selection, og så stroke path. Saken er jo at det som skal være en "smooth" og fin linje blir en raggete og "pixlete" linje. Den ser så soft og anti-aliased ut i tutorialen, men hos meg blir den stygg og man kan se pixslene.

Skjønner du hva jeg mener? Er ikke så greit å forklare når jeg ikke er helt inne på det selv engang :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...