marw_the_big_headed_rhino Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Var så "heldig" at jeg kjøpte meg et mini-atx på qxl. Men problemet nå er å finne informasjon om kabinettet, hva som kan puttes i det, og hvor mye det koster. Har vært å sjekket på komplett.no, og de sier jeg trenger ram, harddisk, hk. Nå har jeg en 512 MB SDRam-brikke liggende slik at jeg ikke trenger å kjøpe den. Jeg trenger et hovedkort som er billig og bra. er det noen som vet om gode og billige hovedkort? når det gjelder skjermkort så har jeg lyst på et som jeg kan koble til tven slik at jeg ønsker å styre alt via tv-skjermen. Sånn dere forstår, har jeg lyst å plassere den i stua. Er det noen som har gode forslag til hovedkort og skjermkort? er harddisk av type 3.5" ? -b- Lenke til kommentar
Purify Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hvilken socket på hovedkortet? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Nå spør du litt vanskelig. Det er vel mini-itx som er formstandarden. Nå vet jeg ikke om det kan kalles en standard en gang. er det noen som vet om jeg kan bruke for eksempel noen andre typer enn mini-itx? kan jeg for eksempel bruke micro-atx? bono_head Endret 15. april 2004 av bono_head Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Tipper du finner noe her sky hawk group Du sa jo aldri hva slags type kabinett det var så... Endret 15. april 2004 av bugbear Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Men hva er mini-ATX? Og nei det står ikke på skyhawk sine hjemmesider... Har du fått kabinettet? Har du plass til micro-ATX eller bare mini-itx? Vurderer å kjøpe et tilsvarende men bare hvis det tar micro-ATX olds69 Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Mini itx er en hovedkort standard Via har kommet opp med til sin Via Eden cpu. De hovedkorta i mini ITX har 17x17 cm mens M-ATX har 24.5X24.5 så er ikke plass til noe annet en Mini-itx i det kabinettet. Men sjekk ut www.mini-itx.com Via har produsert et hovedkort i mini-itx standard som tar p4 men støtter ikke dual channel ddr ram. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hva med P3, socket 370 ? (FC-PGA) Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Har en ting å si om skyhawk sine hjemmesider, og jeg har vært inne på dem noen ganger å prøvd å lett! De er forferdelig dårlige! Blir vel kanskje nødt å kjøpe meg et Mini-itx kort. Er det noen som vet hvordan teste ram uten å stikke det inn i hovedkortet mitt? har en rambrikke som jeg ikke er helt trygg på :-) bono_head Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) ja stikke det inni en kamerats hovedkort Endret 16. april 2004 av king_pedersen Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 ja stikke det inni en kamerats hovedkort Egnetlig ikke ett så dumt forslag det der... gjør da ikke skade på hovedkortet uansett, eller tar jeg feil der? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Jeg er litt usikker. Vet ikke om kameraten min er så fornøyd med det... Testet et grafikk-kort som hadde vært i et kabinett som var blitt utsatt for lynnedslag. For å gjøre en lang historie kort: Han har kjøpt ny pc. bono_head Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå