Gå til innhold

Jeg skal dra til USA


Anbefalte innlegg

Jeg skal til NY i september. Gleder meg skikkelig, har begynt å skrive ned hva jeg skal se og hva jeg skal kjøpe. :p

Jeg mener å ha lest og hørt, at det er nesten like billig å kjøre limousin, som det er å kjøre taxi. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette..? Hadde vært litt kult å ankomme hotellet i en limo... :p:w00t:

 

Og på filmer/tv-serier så har jeg sett at folk er på en sånn baseball "greie", hvor de står i slike "bur", og slår på basball'er som kommer fykende ut av slike maskiner...

Noen som vet om det finnes i "virkeligheten" også...?

 

Edit: Glemte det viktigste!...HAr veldig lyst til å dra på baseball kamp. Har sjekket litt på hjemmesidene til Yankees. Men det er ikke så veldig lett å skjønne dette her med sitte plasser. Hvor en ser bra i forhold til pris osv. Noen som har erfaringer med dette?

 

takker for all hjelp! :yes:

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ground zero er ikke noe spesielt gøy å se på, det er bare masse bygnings greier der, samt en minne tavle.

FN-bygningen derimot er interessan, spesielt hvis du er heldig å få se på alle de kjente møterommene, der ``the big guys`` sitter å diskuterer

Chinatown er også til å anbefale, siden det er mye digg å kjøpe der....... :yes:

En sånn båt tur til Frihets gudinnen og Ellis island er også greit.

Gå igjennom Harlem( du vil garantert være den eneste hvite der) :laugh:

Lenke til kommentar
Hvordan er prisnivået der over i statene? ligger det over eller under de norske prisene?

Kommer vell egentlig ann på hva du tenker på nå..

Yup. Gigant tv'r, lyd annlegg og video utstyr er ganske så mye billigere enn her. Enkelte data deler er like billigt som her og faktisk så var enkelte data deler billigere her enn der.

Lenke til kommentar

Prisnivået på dagligvarer er iallefall lavt i USA. På Walmart koster 24 bokser cola ca fire-fem dollar, altså rundt 30 kroner (litt over en krone pr. boks.) En "remse" med snickers (10 stk) koster et par dollar.

Ellers er det langt billigere å gå ut å spise der enn her. En diger porsjon med tacos på en texmex-restaurant som holder ca samme standard som egon-restaurantene i Norge, får du for 10 dollar. Dessuten er det alltid gratis påfyll av brus :thumbup:

 

Mitt inntrykk er at nesten alt er billigere i USA, selv om noe koster mye mindre enn her, mens annet koster tilnærmet det samme.

 

Edit: Ta deg en tur på Hard Rock kafé i NY. Supert spisested med massevis av bra musikk.

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...