hysing Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 skal spacere lede strøm? Jeg trodde at spacere (de små dubedittene mellom HK og kabinett) var til for å isolere hovedkortet. Tydlig vis ikke. Etter at jeg målte motstanden i spacerene mine fikk jeg se at de leder som bare rakker. Jeg fikk tilnermet 0 motstand mellom kabinettet og nesten hver eneste komponent på hk. Etter som at jeg siste 2 ukene har ødelagt 2 hk på grunn av kortsluttning, vil jeg gjerne sjekke det før jeg setter inn et nytt. ps: jeg har funnet feilen. Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 skal spacere lede strøm?Jeg trodde at spacere (de små dubedittene mellom HK og kabinett) var til for å isolere hovedkortet. Tydlig vis ikke. Etter at jeg målte motstanden i spacerene mine fikk jeg se at de leder som bare rakker. Jeg fikk tilnermet 0 motstand mellom kabinettet og nesten hver eneste komponent på hk. Etter som at jeg siste 2 ukene har ødelagt 2 hk på grunn av kortsluttning, vil jeg gjerne sjekke det før jeg setter inn et nytt. ps: jeg har funnet feilen. Spacere er ofte laget i metall, og da leder de som oftest strøm ganske bra Men grunnen til at de er der er jo for å unngå at deler av HK ikke er borti ting de ikke bør. Lenke til kommentar
theggenes Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hvis du tar en kikk på hullene der du skrur fast hovedkortet til spacerne vil du se at metallringen som sitter der ikke er i kontakt med noenting annet på hovedkortet og det har derfor ingenting å si hva spacerne er lagd av. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Det er ikke helt riktig, de ringene er koblet til jord (du ser ikke jordplanet, det er midt inne i kortet). Men det er egentlig helt uvesentlig informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå