Gå til innhold

varm cpu eller bare bug?

Anbefalte innlegg

Hei

jeg satt og leste om overklokking i går og fikk litt lyst til å teste. Før jeg begynte så jeg på temperaturen og det var:

system temp : 47

cpu surface temp: 52

cpu core temp 95 (w00t?)

Varmen endret seg valdig etter at min far mistet datan på bakken når han skulle bære den inn etter et lan. Før sto temp på system 36-45, cpu surface temp var rundt 37-45 og cpu core var rundt 40-47. Skal ikke prossesoren vært litt "død" nå?

(har en vakker Deep Impact 102 og to 60mm vifter som går på 3500rpm til kjøling av cpu, har også proppa kabinettet full av vifter (7) )

Har også tenkt til og kjøpe nytt hk for jeg tror det jeg bruker nå er skadet, av og til skrur datan seg av og det er utrolig irriterende. (begynte etter at datan datt i bakken) Det blir nok Abit AN7, har noen prøvd det eller har erfaring om det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo hende at sensoren i cpuen har gått i stykker, du kan jo skru av det at pcn skal skru seg av når temperaturen på cpu blir for høy så den ikke skrur seg av hele tiden, det kan jo være så enkelt, men du burde demontere kjøler og cpu og se om ikke cpu er skadet, er den det så holder det med en ny.

Lenke til kommentar

Har altid hatt den deaktivert, putta den faktisk på akkurat nå for at ikke prossesoren skulle bli ødelakt, tror nok det ikke er cpu, har demontert datan flere ganger for og se etter feil som kabler eller annet ga fra seg støt til hk og cpu så ikke skadet ut, men så ikke akkurat så godt etter. Skal se etter en gang til for sikkerhets skyld ;) har akkurat overklokka datan til 2ghz men får ikke testet det. Noen ganger går det bare ikke ann og komme helt inn i windows. Den skrur seg av etter 3-4 sec hver eneste gang... :cry: eks når jeg skal defragmentere hdd skrur den seg av etter 10-20min. Måtte formatere for noen uker siden fordi da var hdd 96% fragmentert :w00t:

takk for tipset :yes: ,men har du noen tips om hva jeg skal se etter om prossesoren er skadet??

Lenke til kommentar

jeg tror det er cpu som er skadet...

har hørt om flere slike tilfeller før, er ikke alle skader som er synlige vet du..;) en venn av meg fikk slike _pcen_slår_seg_av_helt_automatisk_ problemer da han monterte ny cpu kjøler...

tror du bør teste med en annen cpu i hovedkortet ditt (en cpu som du vet at funker) og et annet hk (som du også vet at funker) for å sjekke om det er hk eller cpu som er ødlagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...