vega77 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Skal sette opp ett lokalt nettverk med 2 naboer. Det må bli trådløst. Jeg er den eneste som kan se alle så det blir vel ett slags knutepunkt hos meg. Hva slags utstyr trenger jeg da tro ? router switch ? Har selv 3 pc'r med nettverkskort 10/100 og vil muligens få bredbånd snart. Kommer muligens en pc til i garasjen hos meg med trådløs forbindelse. bredbåndstilgangen skal ikke deles. Hva skal jeg velge får å få en god løsning ? For naboene er det jo en smal sak. trenger vel bare et trrådløst nettverkskort de. mvh vegard edit: høy hastighet er selvfølgelig ønskelig. Endret 15. april 2004 av vega77 Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 biligste da er og kjøre en router med 4porter og en wan port og wlan og i andre enden kan du enten bruke et kort eller enbrige på mpx har di noen bilige til 750kr linsys eller noe. og d funker fra (da sliper du driver og alt sånt) Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Jeg ville kjøpt 3x ASUS WL-500g. Disse kan du sette opp som bro. En i hvert hus (så høyt oppe som mulig) med kabel til PC/Switch. Dette oppsettet har en teoretisk maks hastighet på "svimlende" 54 Mbit. Edit: ASUS WL-300g er en litt billigere modell med samme bro funksjonen. Endret 15. april 2004 av Zoidman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå