Gå til innhold

OC av TwinMOS RAM

Anbefalte innlegg

Morn...

Skal overklokke mine 2 TwinMOS brikker, en på 256MB og en på 512MB (mao 768MB...) Disse er PC3200 brikker. Jeg har forøvrig et DFI LANparty HK og AMD Athlon XP 2500+ "Barton".

Hva bør timingen være? Prøvd noen jeg har funnet, men da slo ikke PCn seg på ;)

Endret av pain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man skal overklokke er det vel ikke særlig lurt å stramme opp timingene FØR man klokker opp.

Mine to 512MB Twinmos m/WB PC3200 klarer 208 mh på std timinger og greier ikke mer med om man kjører slakkere, men de klarer til gjengjeld ganske lave timinger på standard hastighet.

Lenke til kommentar
Husk at Twinmos ikke er verdens beste ram og da..

Det er forskjell på Twinmos og Twinmos. Noen av disse bruker litt "jalla" chips har jeg forstått, mens de med WB brikker er regnet for å være av god kvalitet. Bl.a. Asus anbefaler siste til hovedkortene sine, sammen med noen andre merker.

Imidlertid er ikke Twinmos kjent for å kunne overklokkes spesielt høyt, men de med WB chips er derimot ansett for ofte å kunne kjøres på lave timings på standard hastighet, noe som stemmer bra med min erfaring.

Når det gjelder Twinmos uten WB-brikker har jeg satt sammen et utall maskiner med slike brikker (man får ofte Twinmos når man bestiller noname fra Norek/Komplett), og jeg har enda tilgode å oppleve en som er doa eller har sviktet senere.

Så du har nok rett, ikke verdens beste, men aldeles ikke verdens dårligste heller...

Lenke til kommentar
Neida! Twinmos er sikkert bra men det er ikke så bra når det skal overklokkes.

Etter hva jeg selv har sett så trives Twinmos brikkene seg best på standard hastighet!

Si det til TwinMOS BH-5 brikkene mine. De vil bli kraftig fornærmet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...