Gå til innhold

hvilken produsent for eksterne harddisker er å

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tre Maxtor OneTouch disker, 2 på 200 GB og en på 250 GB.

Alle er på 7200 RPM og med 8 MB.

De er utrolige stille, man hører kun en lav summe lyd, hvis man virkelig lytter. Men når pc'en står på, høres de ikke.

Har koblet dem opp med FireWire ( disse diskene støtter jo både FireWire og USB 2 ) og ved max overføring ligger jeg på ca 1,3 GB i minuttet ( firewire skal vel kunne overføre mer enn dette, men det er det jeg får )

Bruker to av diskene til å lagre film på, og har ikke noen problemer med overføring osv.

Den siste bruker jeg til backup, og her er disse diskene perfekte. Du kan slå dem av og på som du vil mens pc'en står på, ( HOT SWAP ) og det er ett pluss når du kun skal ta backup, og så slå av disken ( for de som er backup fikserte slik som meg ).

Eneste bakdel jeg ser, er at hver disk har sin egen strømforsyning, og når du har litt utstyr, så er det jo begrenset hvor mange skjøtekontakter du kan presse inn på en enkel vegg kontakt :p

Ja og en annen bakdel er jo pris da, ca 2500 på komplett for 250 GB, så har du plass til interne, er jo det å foretrekke...

Så jeg anbefaler Maxtor OneTouch på det sterkeste. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Det spørs hva du skal bruke disken til.

Skal du bruke den som disk til videoredigering er det ok med høyt turtall og stor cache, hhv 7200 rpm og 8MB cache. Skal du bruke den til vanlig lagring for mp3, bilder og annet holder det med 2MB cache og 5400 rpm`s disker.

Dersom du ikke finner noe du er fornøyd med, kan du jo alltids kjøpe en disk og et kabinett og sette det sammen selv :)

Hvilket interface skal du ha?

Lenke til kommentar

har testet maxtor og lacie disker.

Som nevnt ovenfor er maxtor diskene veldig stillegående og yter godt.

Satt og så på at læreren min mista en laccie 120giger i gulvet fra ca 1 meters høyde. Disken fungerte gull etterpå.Tviler på at maxtor disken hadde tålt en slik støyt, da kabinettet er laget av plast.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
har testet maxtor og lacie disker.

Som nevnt ovenfor er maxtor diskene veldig stillegående og yter godt.

Satt og så på at læreren min mista en laccie 120giger i gulvet fra ca 1 meters høyde. Disken fungerte gull etterpå.Tviler på at maxtor disken hadde tålt en slik støyt, da kabinettet er laget av plast.

Vet du hva slags disker som er i LaCie-kabinettet? Litt nysgjerrig på det...

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt to slike på ebay.de til 300,- og har et par Hitachi 7k250 disker i de.

De har både FW og USB og fungerer som en FW hub. (den har en ekstra FW kontakt som du koble andre FW enheter i. Jeg får stabilt 35MB/s med FW og 25MB/s med USB.

De er laget av alu og plast og er ganske nice. Det er ikke vifter i de, så jeg tror ikke maxtor/wd er de beste diskene for denne, men mine blir aldri varmere enn ~30 'C.

C502.jpg

Lenke til kommentar
Vet du hva slags disker som er i LaCie-kabinettet? Litt nysgjerrig på det...

Aner ikke! Hadde forsåvidt vært intressant å finne ut!

Kabinettet på Maxtor diskene mine er av aluminium, ikke plast. Så du må ha en eldre modell!!

...sansyneligvis. (en kompis som eier disken)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...