DJLuNaTiC Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har gått og fundert på et lite prosjekt jeg kunne tenkt og fåreta meg i fremtiden. Jeg har nylig begynt og bruke Linux, noe som jeg har blitt vant til og liker godt. Noen problemer, som spill kompatibilitet er det eneste problemet. Wine og WineX er ustabilt hvis du spør meg. Jeg har både Mandrake og Windows i dual boot modus. Men det er jo ganske irriterende og reboote hver gang du vil gjøre noe spesielt, siden jeg bruker Linux for alt annet en spill. Så jeg tenkte, hvorfor ikke bygge et kabinett med 2 hovedkort i?! Avlangt, ligger på bordet eller i hylle over skjermen, med 1 HD til Windows maskinen hvor du kan bare ha spill og slikt, og ha minst mulig jall som kødder mer resourcene til maskinen, og ha 1 harddisk til, med en liten del av den partisjonert for Linux OS og resten til lagring. Prosessorer på begge, samt DVD ROM til Windows, og DVD/CD Brenner (og kanskje en ROM til) til Linux. Og nok med vifter seff, kanskje vannkjøling, og 2 stillegående PSU'er til hvert kort. Heftig grafikk kort på Windows, og et midt på treet kort til Linux. Høres dette ut som noe som kan realistisk gjennomføres? Jeg ser ingen grunn personelig til at du ikke kan det. Eneste problemet jeg kan se er og ha 2 keyboard og 2 mus på bordet. Men kanskje det er mulig og lage en slags switch i boksen som du kan trykke på for og bytte tilgang til hvert kort? Dette er total brainstorming, så vil gjerne høre om det er noen andre som har gjort dette, eller ideer dere muligens kunne ha. Takker! Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 tror faktisk du kan kjøpe slike tastaur/mus switcher på biltema burde være fult gjennomført dette prosjektet her. men du må enten ha/lage et kabinett som er enten dobbelt så høyt eller dobbelt så bredt som et vanlig kabinett. så må du huske å ha god lufthjennomstrømming i kabinettet. 2hk lager litt mer varme en et lykke til Lenke til kommentar
DJLuNaTiC Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Blir nok ikke før om en god stund. Har ikke akkurat så mye cash i disse dager. Men hadde vært et interessant prosjekt. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 morsom idee, en løsning hadde vært å bruke et lite barebone hovedkort til den ene pcen. Da ville det være mulig å få dette inn i en stor selvlagd kasse. Tenk på et 1U kabinet festet på høyresiden av kabinettet så de to hovedkortene ligger mot hverandre. Tenker her da mest på en løsning med en kraftig hoved pc med flere tilegskort mens den andre er begrenset til innebygd sjermkort og ett pci og blir brukt som server samt spesielle jobber, fildeling, dvd brenning osv uten å belaste hovedpc. Du vil bruke netverket for å dele Prismessig ville det heller lønne seg med to bokser og en sjerm / keybord / mus svitsheboks den trenger du uansett. en ny utfordring for casemodere? Magne Lenke til kommentar
bluet Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 En stor switch til skjerm & tastatur & mus + en stor kasse (en på hver side?) Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Jeg har lekt med tanken selv, men kom fram til at det ville være mer fleksibelt med 2 separate bokser, i tilfelle jeg ville ta med meg en maskin, men ikke ville dra på noe så digert. 2 skjermer ville også være et must. (Den endelige konklusjonen min var at en stasjonær og en bærbar ville være best for min bruk.) Endret 17. april 2004 av EasyRaider Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Men skal du kjøpe switch, så kjøp digital og ikke analog, har opplevd at de "analoge" har gjort at skjermbildet har blitt en del uklart. (Switch hos Clas.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå