Gå til innhold

TIPS: Special FX (Spesialeffekter)

Anbefalte innlegg

TIPS: Special FX

Hei,

Jeg ser at det er mange som er ute etter å lage spesielle effekter og morro rundt digital video, men mangler enten kunnskap eller fantasi for å få til noe som er bra og enkelt å lage.

Nedenfor følger link til en nettside som inneholder illustrerte og veldig gode tutorials for å få til tilsynelatende avanserte spesialeffekter på hjemmevideoen din!

- Flyvende biler i bilkrasj, Matrix Bullet Time (tiden står stille mens kameraet beveger seg), Klonede personer som opptrer i samme videobilde, en geværkule som følges i fart av kameraet osv.

LINK: NoControl Cinema

Jeg har ikke prøvd noen av disse effektene selv, men de ser ihvertfall ut til å virke bra slik de er presentert!

NB! Klikk på linken nederst på siden etter hver tutorial for å se den ferdige FX filmen ("Final File").

ENJOY!

:thumbs:

DV123

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig bra!

Setter stor pris på innleggene dine gussen, i stedet for å bare mase om ting som er blitt spurt om 20 ganger før, kommer du med linker og tips, og det er utrolig kjekt.

Kikket fort igjennom linken, og det virket som om det var mye gøy her.

Kjekt å ha slikt i bakhodet, som man kan bruke som virkemiddler i eventuelle fremtidige filmer.

Så et skikkelig klapp på skulderen til gussen.. :yes:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

@Gussen, jeg har lest mye på denne delen av forumet, og jobba MASSE med videoredigering i det siste, dine tips ruler!

Takker være deg, har jeg fått laget fetere filmer.

Og takket være dere andre som har både spurt og svart har jeg lært meg masse nyttig... Visste knapt hva Premiere var for 6 uker siden... :thumbs: <--- To all of ya!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...