lord_n Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Skal lage en statestikk der jeg skal vise antall reklamasjoner pr leverandør. Prøver med følgende som fungerer, men dette blir jo svært tungt å kjøre. Da leverandør registeret inneholder flere tusen poster og reklamasjonstabellen også etterhvert vil bli stor. $levID = '1199'; $stopp = '2010'; $i = '0'; while ($levID <= $stopp) { $sql = "SELECT * FROM Reklamasjon WHERE leverandorID = '$levID' "; $result = mssql_query($sql); $query = mssql_fetch_array($result); $row = mssql_num_rows($result); $sql2 = "SELECT * FROM leverandorer WHERE leverandorID = '$levID' "; $result2 = mssql_query($sql2); $query2 = mssql_fetch_array($result2); $row2 = mssql_num_rows($result2); $navn = $query2['navn']; if ($row > 0) { $datay[$i]=$row; $datax[$i]=$navn; $i++; } $levID++; } Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 SELECT COUNT(felt) FROM tabell Lenke til kommentar
lord_n Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 eks: tabellen 1 2 2 2 3 4 3 2 5 4 2 3 5 5 4 Si at jeg ønsker å telle antall linjer i kollone nr to. Jeg ønsker å vite hvor mange linjer der er med 2 hvor mange der er med 3 osv. Resultatet skal puttes inn i et array for grafisk visning. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hvilke felter består har du i tabellen? Hva mener du med kolonne 2? er det et eget felt? Lenke til kommentar
lord_n Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 i tabellen har jeg en kolonne som inneholder en leverandør ID, denne er unik for hver leverandør. Men hver leverandør kan ligge i flere linjer i tabellen. Så jeg ønsker å telle antallet linjer pr leverandør der ligger i tabellen. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Post oppsettet på tabellen og gi et eks. Endret 16. april 2004 av ???????? Lenke til kommentar
RottePostei Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Aggregering kan kanskje brukes. "SELECT COUNT(*) FROM Reklamasjon GROUP BY leverandorID" Edit: Så tabell og kolonnenavn lenger opp + skriveleif Edit2: Alt i ett: SELECT leverandorer.navn AS navn, COUNT(*) AS antall FROM Reklamasjon INNER JOIN leverandorer ON Reklamasjon.leverandorID = leverandorer.leverandorID GROUP BY leverandorID Edit3: Fargekodetest Endret 16. april 2004 av RottePostei Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Aggregering kan kanskje brukes. "SELECT COUNT(*) FROM Reklamasjon GROUP BY leverandorID" Edit: Så tabell og kolonnenavn lenger opp + skriveleif Da må man i så fall legge til feltet også slik at man vet hvilken verdi som har hvilket innhold: "SELECT leverandorID, COUNT(*) FROM Reklamasjon GROUP BY leverandorID" ellers vil det vel bare komme en liste med tall. Lenke til kommentar
lord_n Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 SELECT leverandorID, COUNT(*) FROM Reklamasjon GROUP BY leverandorID Løst det, takker så mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå