Gå til innhold

Mandrake eller Slack


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har ikke noe å si om du for eks. bruker Slack 8 som er gammel som du sier,...

 

Du bare oppgraderer de nødvendige pakkene,...

 

Skal du sammenligne Slack med Mandrake - og at du sier at du har litt erfaring med slack,.. kan jeg trygt si du kan holde deg unna Mandrake ,....

 

Slack er mer stabilt, sikrere, mer kontroll,........

 

Mandrake og RedHat er de distroene som topper lista på mest usikre distribusjoner,...

Lenke til kommentar

men så er jo RedHat og evt. Mandrake også mere brukt enn Slack :wink: .. i alle fall RedHat i sammenheng med firma-bruk, hosting, servere, osv (der folk også for det meste liker og hacke seg inn på, steder med litt grei båndbredde osv). ikke at jeg forsvarer redhat og mandrake, men en må ta i betrakning at når en distro (f.eks. redhat som er mest brukt) har mye større brukeromkrets enn f.eks. slackware, så vil også de fleste vulns/etc bli funnet først og fremst i denne distro'en, denne vuln'en kan også da finnes i alle andre distro'er, men dersom den finnes først i redhat, vil den bli listet opp som funnet i redhat. get my drift ?..

 

uansett, her ble det mye fram og tilbake.. Slackware er også en meget bra distro (den jeg bruker selv), men RedHat er også bra, og kan være på mange måter på samme sikkerhetsnivå som hvilken som helst distro, da det spørs på brukerens 'peiling' når det gjelder og sikre sitt system. alle linux distro'er kan bli like sikre som den sikreste, bare en vet hvordan en gjør det! <- var hovedsakelig det jeg ville fram til :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...