Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny router og dc++ problemer

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Billion router og koblet den på,men har hatt problemer med og koble meg på Dc++ som activ etter det. Er det noen spesielle porter jeg må åpne og i tillfelle hvem port og hvor åpner jeg den....

Helst bare seriøse svar takk :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du treng berre å opna ein enkelt port, og du kan velga sjølv. Du spesifiserer IP-adressa som står på utsida (WAN) av ruteren din og porten du har opna, i sjølve DC-programmet ditt. Då blir du aktiv!

PS! Ikkje velg port 80, for då kan du få problem med web-tenester

Lenke til kommentar
12. How to set up active mode with a hardware firewall/router?

Question:

Answer:

Active mode requires both TCP and UDP access on the same port for DC++ to work properly

* First you need to set up the router to forward the connections to the computer with DC++. This is could be called Port mapping, port redirecting, port forwarding or something like that. Find out how to do this with your router/NAT in the user manual.

* You need to forward one port (select a number between 1024 - 65535, they should mostly all be free. The default port is 1412, but it is wise to select a unique one) and make sure both UDP and TCP is forwarded.

* The IP that you are forwarding to should be the internal IP address of your DC++ computer. It usually begins with "192.168", "172.16." or "10.x.". Go to the command prompt and type: ipconfig

* When you have mapped a port, you need to open up DC++ and go to the settings. Where you select active mode, in the port field, enter the port number that you are forwarding on the router.

* In the IP field, you need to enter the external IP address of your router. This can easily be checked on here.

* It should now be working. If it is working for a while, but the next time you use DC++, you only get "Connection Timeout’s or no results when searching, your IP (either external or internal) is likely to have changed. If you find the external IP is constantly changing, you can set yourself up with a dynamic name. Such as Dynip or DynDns and put that name into the IP field. Make sure to use a program that updates the dynamic name service with your latest IP.

Hentet fra:http://dcplusplus.sourceforge.net

Lenke til kommentar
sjekk hjemmesiden til dc++ der står hvilke porter du skal åpne

Har sjekket hjemmesiden til dc++ opp og ned men har jeg finni ut hvem port, hvordan jeg gjør det og hvor jeg gjør det,nei.... :nei:

Har sitti her noen timer og prøvd nå så det er mulig jeg er litt sliten i hue--- :dontgetit::dontgetit:

Eller at jeg rett og slett er bare dum.. :hmm:

Lenke til kommentar

Du kan logge deg på routern din ved å:

åpne min datamaskin...

skrive i adresse feltet..

192.168.1.1 (eller 192.168.1.256) en av de... eller meget lik... skal også stå i manualen din

Da kommer det som oftest opp en loggin skjerm av et eller annet slag... i denne fyller du inn default passorde... (mange ganger blankt) altså.. ingenting

så kommer du deg inn for å stille inn settings...

på min Unex router er port åpninga under noe som kalles NAT-> Virutal Server elns..

er ikke noe verre enn å klikke seg frem til en plass du finner port ----- ting..

Så fyller du ut sådan:

Ip: 192.168.1._ ( _ = din ip som du kan se under nettverkstilkoblinger)

Public port: _____ fyll inn noe feks: 1337

så er det ofte.. TCP/UDP (du krysser av for hva du skal ha..) ta uansett hvilken av dem

så kommer noe som heter public port bare tast inn 1337 der også (eller hva du nå enn vil ha)

Så gjør du akkurat det samme på en til linje.... bare at på denne krysser du av for UDP (dersom du tok TCP ista visa-versa)

Men er masse variasjoner på routers... gl hf

Lenke til kommentar

Niclas hadde du vært her nå så skulle jeg ha gitt en kjempeklem :blush: Gjorde akkurat som du forklart og jaggu meg så ble jeg active....Kjempehonnør fra meg :thumbs:

Synd at det ikke ligger ute f.eks bilder om hvordan man gjør dette noen steder....Men iallefall så har jeg lært meg mye idag....

Takker til alle dere andre og som prøvde og hjelpe meg :thumbup:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...