Gå til innhold

Hvordan få farge på TV?

malcolm2

Anbefalte innlegg

Har et ATI 9000 skjermkort. Kobler dette til TV via S-video utgangen på kortet og videre til TV via en scart-overgang (har ikke egen s-video utgang på TV). Får opp bilde, men det blir bare svart/hvitt. Hvordan får jeg farger på det?

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er bare tull.

Sjekk at du sender riktig signaltype

På tvn så må du se om den støtter svideo, noe du kanskje må stille på i menyer, gjør den ikke det så må du på pcn sette at du sender composite signaler. Leter du en stund finner du ut hvor man gjør slikt.

Tvtool gjør det enkelt for deg hvis du har et nvidiakort og penger

Lenke til kommentar
her hos meg er det to kanaler på tven på s-videoen. En svart-hvitt og en i farger.

Egentlig ikke ......

Du har to valg på samme scartkontakt:

- kompositt + RGB

- s-video

Hvis du bruker feil kabel/signal i forhold til valget på TV, så får du svart/hvit

Skjønner ikke hvorfor folk ikke leser bruksanvisningen til TV-en. :hmm:

Lenke til kommentar
Svaret er att det må vere s-video eller blå scart utgong på tven. eller får ikje han farge.

Fargen på scartkontakten har da ingenting å si!

Noen produsenter bruker farger på kontaktene for gjøre det lettere å se forskjell, men den behøver ikke å være blå. På min TV er begge svarte, men bare AV1 støtter s-video.

Lenke til kommentar

Jeg har drittgammelt tv som ikke støtter s-video via scart (eller på noen som helst annen måte). Fikk svart hvitt før, men nå har jeg funnet en s-video -> composite adapter (liten dings, ca 1 cm). Vet ikke hvor jeg har fått den fra, men funker uansett flott nå, selv om skjermkortet sender s-video signaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...