Gå til innhold

Gaming utstyr (mus og tastatur) og andre spmål...

Anbefalte innlegg

Nå er det nok! Nå har jeg bestemt meg for å bli god i spill igjen. Jeg spillte en del CS på beta stadiet... Sluttet når jeg ikke hadde internett på noen år... (litt over 1 år) Når jeg vendte tilbake (versjon 1,2-1,3) er CS helt anderledes. Når jeg spillte før var jeg skikkerlig god, lå på topplistene og alt. Nå har jeg virkerligt mistet hele talentet :sad: Jeg mener selv det er fordi jeg ikke har spillt på en evighet, for at folk flest har over isdn når de spiller på nettet, og fordi jeg ikke har godt npk utstyr!

Over til spørsmålene:

1. Til CS, UT mv. Hvilke mus og tatatur skal jeg kjøpe for at jeg ikke kan klage på ytelsen fra det holdet? (Jeg vil egentlig ikke bruke mer enn ca. 1300) Musen må kunne finnes på markedet/utsalg fra ca. denne dato. (webshop)

2. Hvilke operativsystem er det beste til å spille CS spill? Jeg har: Windows 98, Windows 98SE, Windows 2000 Pro, Windows 2000 adv server, og Windows XP pro.

3. Til overfor spørsmål er det kanskje greit å sette inn specsen nu... Og er denne maskinen god nok til rett og slett topp spilling?:

T-bird 1,33ghz

MSI k7T Turbo

110 GB HDD

Logitech keyboard

Logitech cordless optical mouse

19' skjerm

ATI Radeon 64 mb ddr vivo (hvilke drivere er aller best til fps spill?)

ca. 350 mb ram

Har noen en del tips på servere, spillemåter, våpen osv. jeg bør bruke

btw jeg bruker retail versjonen av CS...

Glemte jeg noe nå? Tror ikke det :smile:

Mvh

Allyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynte å spille cs på nettet i fjor høst da jeg flyttet på studentby med 100mbit linje :grin:

Jeg hadde litt bakgrunn fra Half-Life, og ble fort bedre. Etter noen mnd kjøpte jeg MS Intellimouse Explorer 3.0, og ble enda bedre. Musa reagerer lynraskt, passer perfekt i hånda, og kan anbefales.

Tastaturet jeg bruker er 5 år gammelt og funker ennå. Jeg har AMD 500mHz, 160 ram og Riva TNT2 Ultra, Win 98, og får 20-40 FPS i skyteepisoder, og ca. 70 ellers. Dette er ikke optimalt (derfor har jeg bestilt ny PC), men jeg har vendt meg til det.

Det var først da jeg begynte med akselerasjon på musa at jeg virkelig fikk framgang. Har nå 2.5 i sens, og maks akselerasjon i windows.

Jeg spiller mest på "Wazelin 100mbit" for den er plassert på nabostudentbyen. Hellfragger serverene er også morsomme, for der føres det statistikk.

Det var touchtreninga for i dag. Lykke til med spillinga.

(Bare vent til jeg får høyere FPS, da knuser jeg alle)

Lenke til kommentar

Hva med en Razer Boomslang 2000 ?

Den er kanskje litt dyr, men med den investeringen kan det fort hende at du får flere HS i CS.

Det er nok noen som "hater" den, men jeg tror det er fordi de ikke har blitt vant med den, eller de ikke er gode nok spiller. (trenger ikke så bra sensitivity).

Kanskje det er fordi de vil ha den musen for seg selv ?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-02 22:08, unwill skrev:

Hva med en Razer Boomslang 2000 ?

Jeg tenkte litt på den musa der, men fikk intrykk en del mente den var dårlig + at det var en del feil med den? vurderer å kjøpe den... Er det noen som har noen konkrete positive/negative sider med den? Bør jeg kjøpe den, eller er det en annen som er mer "verdt"?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Tastatur: Napp et eldgammelt MITSUMI KFK-EA4XA! Har et slikt selv, og det er bare verdens beste tastatur!

Mus: Skaff deg en Logitech Wingman Gaming Mouse (om du kan), eller enda bedre; Logitech MouseMan Dual Optical!! (Radidaaah!) Og såklart en heftig EverGlideGiganta (blå type) pad fra www.microplex.no !

Bra våpen på CS:

Desert Eagle - Den er kraftig! Og billig! Kan brukes til det aller meste, bortsett fra ekstrem-nedsveiping av små mengder mennesker....

TMP - Den er liten, lett, kjapp, tar liten tid å ladde. Kan du bruke den, dreper du folk.

Ak47 - Hvem sa at Colt krever skillz?

Hagler! - De er morsomme!! Hahah!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-02 22:21, the_ruthless skrev:

Logitech MouseMan Dual Optical!! (Radidaaah!) Og såklart en heftig EverGlideGiganta (blå type) pad fra
!

Så du mener den derre dual optical er bedre enn den overnevnte musen? Er den ikke nesten identisk til den jeg har nå (bare den har kabel+ to sensorer...)

Er det et must med en slik musmatte?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

boomslang har bra innmat, men utformingen er helt på trynet. den er altfor lav og bred, så den er ubehagelig å holde i lengden. tommelknappen går greit å bruke, men lillefinger-knappen er et studie i dårlig design.

har utenom bs2000 brukt dual optical, men den var for liten og ubehagelig for meg (passer sikkert fint for små fjortishender), så jeg kjøpte en intellimouse explorer 3.0.. ligger helt naturlig i en avslappet hånd (veldig greit når man bruker musen i 8-9 timer om dagen).

tastatur.. er vel egentlig just det samme. logitech og ms er vel like gode, men de forskjellige dippeduttene som er utenom tastene er litt forskjellige. personlig har jeg ms internet keyboard pro som har innebygd 2-ports usb-hub.

server: cs.belligero.com .. som oftest god ping, 32 spillere, masse cannon-fodder. :grin:

våpen: desert eagle hvis du er god til å sikte og time skuddene, usp / five-seven hvis du vil kompensere for aim med 5 / 13 ekstra kuler.

colt med silencer er vel det letteste våpenet å begynne med. med silencer kan du skyte mer kontrollert enn uten. alternativt er mp5 med høy skuddtakt, liten rekyl, men relativt liten skade.

når du blir bedre, begynn å leke deg med pumpehaglen.. kombiner den med desert eagle, da begge disse har omtrent samme skuddtakt og krever litt timing.

ellers.. lær deg fordelene/ulempene med hvert eneste våpen (kan hende du går tom for ammo og har en full tmp liggende foran deg), kjøp deg et lydkort med 4 point surround eller bedre (halflife har meget god lyd når det kommer til å plassere den). bruk gåknappen mye, lær deg å kaste granater ved å sprette dem av vegger, lær deg radaren, få overblikk over situasjonen og kommunisér med teammates..

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-02 23:37, psilocybe skrev:

.......så jeg kjøpte en intellimouse explorer 3.0.. ligger helt naturlig i en avslappet hånd (veldig greit når man bruker musen i 8-9 timer om dagen).

Jeg har hatt den første versjonen av den musen, og den sluttet å virke ca. litt over 1/2 år etter jeg kjøpte den... Da den 2'dre musen av den typen ikke virket mer ga jeg opp... Er de blitt bedre nå? Er den raskere enn dual optical?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-02 23:43, allyse skrev:

Jeg har hatt den første versjonen av den musen, og den sluttet å virke ca. litt over 1/2 år etter jeg kjøpte den... Da den 2'dre musen av den typen ikke virket mer ga jeg opp... Er de blitt bedre nå? Er den raskere enn dual optical?

hadde 1.0 også, og det var vel egentlig bare pengene som brant i visakortet som gjorde at jeg kjøpte meg ny mus. har hørt mange som har hatt problemer med 1.0, men personlig har jeg aldri opplevd noe..

kan ikke akkurat si at jeg merker noe overveldende forskjell på dual optical og explorer 3.0 mht nøyaktighet, etc.. innmaten er finfin i begge to.

grunnen til at jeg forkastet boomslang2000 og dual optical, og endte opp med explorer 3.0, er, for å quote tomshardware (oppsummerer meningene mine ganske så bra):

"This mouse is not small but it is so comfortable that it seems like an extension of the hand when playing action games. The four buttons are exceptionally accurate and easy to operate, as is the knob. It is also perfectly balanced in its distribution of mass. If you are right-handed, then this is clearly the most ergonomic and least tiring mouse to use out of all those tested here."

kort oppsummert, meget behagelig :smile:

Lenke til kommentar

Den desidert beste musa akkurat nå er MS optical v3.0!! Den er heilt sinnsykt rå!! Kombinert med icemat har du det råeste av alt!! Denne kombinasjonen blir brukt av mesteparten av gøtta i verdens beste klan(NiP) og det selv om de er sponset av Razer Boomslang!!!!! Det sier vel det meste om hva som er best!

Har selv dual optical og ratpadz fordi jeg liker utforminga til logitech sine muser bedre enn ms og matta er bare minimalt dårligere enn icemat! Har ganske store hender med den musa passer perfekt i hånda mi :smile:

Trådløs mus i CS og liknende spill funker IKKE!!!!! De har nemli bare en kanal å sende på og kan derfor ikke skyte og sikte samtidig!! Bare test med pistol og skyt så fort du kan samtidig som du veiver med musa! Det skipper som ett uvær og koster deg nesten automatisk livet i en kamp mot en god spiller! Hadde den trådløse optiske til logitech før og den suger max i slike spill!!!

Tastatur er vel ikke så viktig! da er det mer personlig hvordan du liker at knappene skal reagere når du trykker!

Badass, cs.belligero.com er som sagt en morro server!! spiller nesten bare der jeg! Litt vel mye fjortisstendenser der av og til(er du veldi god blir du automatisk beskyldt for å cheate, og det gjerne av spillere med 0-6 i stats!! kan fort bli lei av det), men morro med så mange spillere!! Og det er nesten alltid 15-16 spillere eller mer :smile:

Lenke til kommentar

Hmmm...har MS wireless intellimouse explorer, altså optisk trådløs, og kan ikke si at det samme gjelder denne musa... Fungerer utmerket, og har ingen problemer av den typen du nevner med trådløse. Eneste som er dritt at jeg må skifte batteri hver 4-5 uke.... :sad:

Bare til opplysning, så er er ikke en kanal dermed sagt at man kun kan kjøre en ting om gangen. Jobber med trådløst på jobben, så det vet jeg. Det er mye software som spiller inn også. Hadde trådløs logitech før, og den var det bare dritt med.

Prøvde både trådbasert MS mus og trådløs, samt den noe oppskrytte boomslang. Boomslang`en...tja mulig mann må bli vant til den, men nei, ikke verdt penga. Fant kun en forskjell på Trådbasert og Trådløs MS, og det var det ***** ledningen.... Da var valget enkelt.... Kunne ikke vært mere fornøyd med min wireless intellimouse explorer......

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-03 01:26, Darth MToffy skrev:

........Den desidert beste musa akkurat nå er MS optical v3.0!! Den er heilt sinnsykt rå!! Kombinert med icemat har du det råeste av alt!! Denne kombinasjonen blir brukt av mesteparten av gøtta i verdens beste klan(NiP) .........

Da jeg har en "defekt" mus liggende i skapet av den typen tar jeg rett og slett den med til startit og bytter den i en nyere versjon... Får se hvordan det går da... :-s

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Razer Boomslang 2000 i over et år nå og er storfornøyd, men den krever litt tilvenning.

Når du ikke lenger ligger på topplistene kan det vel like gjerne bero på at det nå er mange flere spillere (og dermed flere VIRKELIG bra spillere) enn det var sist du spilte.

Forresten så er StrikeForce (http://www.strikeforcecenter.com) greia hvis du synes CS blir litt vel arcade-aktig....

Happy fragging!

Lenke til kommentar

Du har to alternativ når det gjelder gaming:

1. Intellimouse Explorer 3.0 / fUnc 1030 Musmatte + Mouse Skates

2. Logitech Ballmus el. Wingman gaming mouse / Icemat + Mouse skates

Tastatur går d ikke an og anbefale egentlig, siden du må finne et som du liker.

Som OS bør du ta Win2000 hvis du har god PC ... 800 Mhz og over, 98se for PC som er under 800 Mhz

Lenke til kommentar

Quote:

Da jeg har en "defekt" mus liggende i skapet av den typen tar jeg rett og slett den med til startit og bytter den i en nyere versjon... Får se hvordan det går da... :-s

Mvh

A. Lyse

Jau, det gikk ikke så godt :sad: Fant ikke kvitteringen, og de ville ikke engang se på den :sad: duster :sad: Da må jeg kjøpe en da :sad: Litt drit jeg må kjøpe en ekstern musmatte da (mer porto/oppkrav)

jaja..

Hva med resten av maskinen da? er den god nok?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...