El Viking Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har 10mbit inn og ut. Hadde tenkt å bruke bittelitt på emule. Men jeg får bare super-dårlige hastigheter. Jeg har ca. 30 kB/s ut og da får jeg maks. 10-15 kB/s inn. Selv om jeg har både HighID (hva nå det betyr) og ca. 20-30 giga utdelt. Og dette er etter å ha kjørt mange dager (uker) sammenhengende, og selv etter å ha økt upload til mye høyrer får jeg ikke noen bra speed ned. Har ingen router eller firewall. Dvs. rett på nett. Noen tips? Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Kanskje ISP'n din struper standard p2p porter som 4662. Har du prøvd med en annen port? Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Det har litt med tilgjengeligheten på filene å gjøre. Tviler på at det ligger i at isp'n kveler p2p porten. Enkelte har store problemer med å få god nok fart på emule. Alt er avhengig å få en god nok liste over servere med materialet du er ute etter. Selv om du har 10mbit så har ikke alle andre det, og selv om de hadde hatt det så har de fleste grenser på upload - så kjipe er vi i dagens samfunn. Lenke til kommentar
UncleCracker Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Har du satt opp nok kilder (sources) per fil ? Jeg satt maks kilder til 400 per fil, og 4000 som maks ant connections. Får kun bra fart på filer som mange har, sjeldne filer går mye tregere. Ellers gikk download hastigheten min opp endel etter at jeg fikk konfigurert portene mine slik at jeg fikk High ID. Har man Low ID så kan du kun koble deg mot andre som har High ID. Har man High ID kan man laste filer både fra Low og High ID brukere.... I tillegg har enkelte satt opp filtre slik at Low ID brukere blir filtrert bort... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Programvareproblem. Flyttes til programvarekategorien. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Normal instillingene til eMule er egentlig veldig greie. Hastighetene kommer litt ann på sources. eDonkey2000 er veldig bygd opp rundt lange filkøer. Ta en verifisert link fra en ednk linkside. Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Takk for svar. Har egentlig oversikt over det meste som sies her. Men jeg synes det fortsatt er rart at jeg skal få maks kanskje 4 downloads fra en fil på over 100 sources. Og da kanskje med 2-3 kB/s på hver. Synes det er veldig rart at alle har begrenset hastigheten sin til 2-3 ut. Det burde jo finnes en og annen som f.eks. har 10 eller mer ut. Med et par-tre sånne ville jeg fort fått 30 kB/s. Har hørt om folk som får 2-300 kB/S på filer. Det har jeg aldri vært i nærheten av. Og jeg tror ikke det har noe med isp'en min å gjøre. Jeg kjører på full guffe (1 MB/s) i andre situasjoner med p2p (DC++). Er det noen som kjenner til optimalt forhold mellom kapasitet inn og ut? F.eks. sett din upload til 75% av download eller noe sånt? Lenke til kommentar
UncleCracker Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Vet ihvertfall at uploaden ikke børe være mer enn ca 80% av max upload hastighet. Hvis den er høyere er det ikke ledig linjekapasitet til å sende bekreftelse på mottatt data (ACK melding). Hvis du laster ned med stor hastighet, så vil du se at du også bruker litt uthastighet. Dette er ACK meldinger som sendes tilbake for å si at datapakkene har kommet frem til deg. Det er da ikke nødvendig å sende pakken en gang til... Jeg har 24kb/s ut som maks ut for eMule, hver bruker som laster fra meg får 2-4 kb/s, men jeg har 10-15 samtidige som får data fra meg. Jo lenger eMule/eDonkey står å går, jo lenger frem i køen vil du komme til de som har filen. Høy hastighet får man vel bare hvis den man laster ned fra kun sharer 2-3 filer og har få i køen sin... Lenke til kommentar
tokr Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 jeg forandret port og hastigheten økte noe veldig... selv om isp'n min hevder de ikke shaper porter. opp fra 15kb/s til rundt 35kb/s (maksimalhastighets-sammenligning) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå