bono Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Kan noen være så snill å hjelpe meg? Jeg får ikke kontakt med routeren (for øvrig en DrayTek Vigor 2500Me), bare fysisk kontakt. (Det lyser i router og nettverkskort) Bruker: WinXP Pro Online ADSL MVH Harald Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Kan noen være så snill å hjelpe meg? Jeg får ikke kontakt med routeren (for øvrig en DrayTek Vigor 2500Me), bare fysisk kontakt. (Det lyser i router og nettverkskort) Sjekk at din nettleser ikke er satt opp med proxy og at du får tildelt IP fra routeren. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) feilpost Endret 15. april 2004 av zZzZz Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Ack ja, hadde skrevet en lengre forklaring, men den ble vist nekta av en liten error. Ifra nå av så kopierer jeg alle meldingene før de postes. Som jeg forstår er det ikke snakk om å komme seg på nett riktig enda, men kontakten mellom maskinen og ruteren. Bare pass på at ruteren og maskinen ligger i samme range. Er ip'n til ruteren 192.168.1.1 og subnet 255.255.255.0 så burde maskinen ha ip'n 192.168.1.x (ikke 1, siden den er opptatt) og subnett 255.255.255.0. Ruterens ip skal du finne i veiledningene som fulgte med. Ip adressa til maskina di forandrer du på i TCP/IP properties, under detaljer av nettverket - der man ser alle protokollene i bruk osv. etterpå kjører du kommandolinja (cmd) Skriv så dette: ping 192.168.1.1 (om det var den adressa ruteren virkelig hadde). Her er manualen på draytek sine sider, selv om jeg ikke har sjekka den: http://www.bgc.no/veiledninger/Draytek/Vig...0Utgave%202.exe Bare pass på at ruteren og maskinene ligger på samme range Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå