Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL? Sjekk dette.....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er sant dog. Hadde for 1 års tid siden kabelmodem fra Telenor Avidi selv, med 256/64 abb. hadde i over 6 måneder såkalt 'uncapped' linjehastighet, max hastighet jeg opplevde i download var på 1,3 mbyte/sec (les, ikke mbit/sec, men megabyte/sec), dette opplevde jeg fra sunsite.uio.no, max upload hastighet jeg hadde var rundt 150kb/sec. normalt sett lå jeg på en 300-400kb/sec i download og 80-100kb/sec upload. betalte for 256/54, som på den tiden var 199/måneden. er mange flere som har opplevd det samme (les: med avidi). Avidi har fikset "feilen" nå, i alle fall i de fleste serverne/sentralene. så nå betaler jeg mye mer (550/måneden) for mye mindre hastighet (1024/256). helt feil! :smile:

Lenke til kommentar
On 2002-04-02 15:56, JohnnyKnoxwille skrev:

Hvordan får jeg bildet inn på forumet? Noe html-kode sikkert, men hva?

 

Du må legge bildet ut på en server, f.eks. hjemmesiden din.

Deretter linker du til bildet slik:

 

bar.jpg

 

_________________

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-02 16:10 ]

Lenke til kommentar

for det første:

når du starter å laste ned med IE, så starter nedlastingen med en gang du trykker på linken. mens du velger hvor du skal laste ned til og navnet på filen holder den altså på å laste ned. det fører til at når du trykker på save/lagre (etter at du har skrevet anvn og det), så tror den at den laster dritfort siden du allerede har kommet langt på nedlastingen. (har vært oppi 50K++ på ISDN mange ganger jeg). det tar litt tid før den stabiliserer deg.

 

 

for det andre:

 

går ut i fra det er total download fart du har merket i DC++ - har du sjekket at den stemmer? legg sammen manuelt, kanskje det er noe humbug noen plass.

 

 

har vært borti merkelige saker jeg også, som f.eks 19KB i sekundet med modem. Er det mulig?? en hel sang føk ned fra winmx relativt fort og det stod 15-19kb hele tiden.

 

 

 

forresten: prtscreen knappen er ved siden av F12. :grin: (så har jeg nevnt det også liksom)

 

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-04-02 16:44 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 16:42, GeeZuZz skrev:

for det første:

når du starter å laste ned med IE, så starter nedlastingen med en gang du trykker på linken. mens du velger hvor du skal laste ned til og navnet på filen holder den altså på å laste ned. det fører til at når du trykker på save/lagre (etter at du har skrevet anvn og det), så tror den at den laster dritfort siden du allerede har kommet langt på nedlastingen. (har vært oppi 50K++ på ISDN mange ganger jeg). det tar litt tid før den stabiliserer deg.



for det andre:


går ut i fra det er total download fart du har merket i DC++ - har du sjekket at den stemmer? legg sammen manuelt, kanskje det er noe humbug noen plass.



har vært borti merkelige saker jeg også, som f.eks 19KB i sekundet med modem. Er det mulig?? en hel sang føk ned fra winmx relativt fort og det stod 15-19kb hele tiden.




forresten: prtscreen knappen er ved siden av F12.
:grin:
(så har jeg nevnt det også liksom)


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-04-02 16:44 ]</font>


 

 

For det første: Ja jeg er FULSTENDIG klar over det. Det er blitt opplyst om før her, og jeg sier nokk en gang, les igjennom den første posten min, der står det at dette stod STABILT i 1 time.... Se nøye på bildet, der ser du at filen lastet ned fra IE har lastet ned 4MB allerede.... og fortsatt holder samme hastighet.

 

For det andre: Ja, sjekket det og dobbeltsjekket det... Har funnet feil på ca. 1-2kb/sec.... men det går sikkert til server-oppdatering. Sjekket det også med størrelse på fila og tid, det stemte også...

 

http://home.online.no/~henystue/adsltest.jpg

Lenke til kommentar

Det som ikke har blitt nevnt her er at direct connect tar og regner ut gjennomsnittshastigheten du har på downloaden gjennom hele perioden du har lastet ned filen(e), mao det blir ikke oppdatert etter hvor mye datastrøm som kommer inn.

 

Jeg har selv hatt 80kb/s i DC totalhastighet, og deretter startet en download via http eller ftp el. og fått kansje 40-50kb/s på denne utenom. Men det betyr ikke at jeg laster ned i 130kb/s på min 704linje for det. Det er bare feilberegninger...

 

Ta å last ned et bandwith program som viser deg hvor mye datastrøm som går ut og inn av maskinen i realtime. F.eks. DUmeter, Turtle Speed-O-meter e.l. Der får du den EKTE hastigheten.

 

(men merk at om du laster ned en stor HTML side, så er denne som regel komprimert under sending og dermed så viser mange bandwith programmer MYE mer kb/s enn du egentlig har lastet ned... Har selv opplevd 250kb/s med bruk av slike programmer ved browsing)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 22:38, NetFinity skrev:

Det som ikke har blitt nevnt her er at direct connect tar og regner ut gjennomsnittshastigheten du har på downloaden gjennom hele perioden du har lastet ned filen(e), mao det blir ikke oppdatert etter hvor mye datastrøm som kommer inn.


Jeg har selv hatt 80kb/s i DC totalhastighet, og deretter startet en download via http eller ftp el. og fått kansje 40-50kb/s på denne utenom. Men det betyr ikke at jeg laster ned i 130kb/s på min 704linje for det. Det er bare feilberegninger...


Ta å last ned et bandwith program som viser deg hvor mye datastrøm som går ut og inn av maskinen i realtime. F.eks. DUmeter, Turtle Speed-O-meter e.l. Der får du den EKTE hastigheten.


(men merk at om du laster ned en stor HTML side, så er denne som regel komprimert under sending og dermed så viser mange bandwith programmer MYE mer kb/s enn du egentlig har lastet ned... Har selv opplevd 250kb/s med bruk av slike programmer ved browsing)



 

Hmm... du starter 2 programmer SAMTIDIG, det var det jeg gjorde i dette tilfellet. IE-vinduet hadde stabil fart hele tiden, og hvis den andre da er gjennomsnittsfart som du sier, så stemmer ikke det heller. Når de har startet samtidig så kan ikke den ene ligge lavere, og alikevel ha høyere gjennomsnitts-hastighet.

 

Og som jeg skrev i første posten så regnet jeg ut for å være sikker, på tid og størrelse på filene. Og bildet viser på det tidspunktet tilsammen 55.33kb/sec, jeg kom fram til at gjennomsnittet tilsammen var på 49kb/sec.....

 

Så uansett blir påstanden din litt feil....

 

Leter fortsatt etter forklaring hvis noen har noen..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 22:47, JohnnyKnoxwille skrev:

Quote:


On 2002-04-02 22:38, NetFinity skrev:

Det som ikke har blitt nevnt her er at direct connect tar og regner ut gjennomsnittshastigheten du har på downloaden gjennom hele perioden du har lastet ned filen(e), mao det blir ikke oppdatert etter hvor mye datastrøm som kommer inn.


Jeg har selv hatt 80kb/s i DC totalhastighet, og deretter startet en download via http eller ftp el. og fått kansje 40-50kb/s på denne utenom. Men det betyr ikke at jeg laster ned i 130kb/s på min 704linje for det. Det er bare feilberegninger...


Ta å last ned et bandwith program som viser deg hvor mye datastrøm som går ut og inn av maskinen i realtime. F.eks. DUmeter, Turtle Speed-O-meter e.l. Der får du den EKTE hastigheten.


(men merk at om du laster ned en stor HTML side, så er denne som regel komprimert under sending og dermed så viser mange bandwith programmer MYE mer kb/s enn du egentlig har lastet ned... Har selv opplevd 250kb/s med bruk av slike programmer ved browsing)



 

Hmm... du starter 2 programmer SAMTIDIG, det var det jeg gjorde i dette tilfellet. IE-vinduet hadde stabil fart hele tiden, og hvis den andre da er gjennomsnittsfart som du sier, så stemmer ikke det heller. Når de har startet samtidig så kan ikke den ene ligge lavere, og alikevel ha høyere gjennomsnitts-hastighet.

 

Og som jeg skrev i første posten så regnet jeg ut for å være sikker, på tid og størrelse på filene. Og bildet viser på det tidspunktet tilsammen 55.33kb/sec, jeg kom fram til at gjennomsnittet tilsammen var på 49kb/sec.....

 

Så uansett blir påstanden din litt feil....

 

Leter fortsatt etter forklaring hvis noen har noen..

 

Om du startet dem samtidig så er det jo litt rart ja. Men enkelt og greit tar du bare å finner deg et program som viser deg data ut og inn av maskinen.. enkelt og greit. Det stemmer mye bedre enn dem andre.

 

I statistics i min firewall viser det også datastrømmen, og denne er 100prosent korrekt. (Norton)

Lenke til kommentar

Kanskje du rett og slett bare har gullhår.....

 

Kanskje Telenor har gjort en feil (til og med telenor gjør dette) og satt deg opp med høyere hastighet enn det du betaler for?

 

Kanskje de ikke har gjort en feil, men at det bare er en bug i hastighets kofigureringen.....

 

Kanskje telenor bare ville plage en stakkar som de viste ikke kom til å få ro i skjela før den NØYAKTIGE riktige hastigheten var oppnådd. :wink:

 

 

Poenget er:

Ser ut til at du får mere enn du betaler for. Du burde være hoppende glad.

Lenke til kommentar

Ok, da får jeg prøve å få til noe sånt... (blir litt hektet og da)

 

Vitker liksom at det blir nøyaktig når du tar et visst anntal kb og deler på et visst antall sekunder. Kommer ikke utenom det. Og når fila fysisk befinner seg på maskinen etter en bestemt tid, er det vanskelig å forklare noe annet. Slike "sjekk forbinnelsen din"-tester har jeg ingen tru på. Startet maskin på nytt, koblet meg til, og kjørte IT-avisen sin test. Fikk 32.5kb/sec, så går jeg på demosiden dems, og starter nedlasting på noe, får da 40-41kb/sec. På en annen "test" sa de at forbindelsen min maks var 31kb/sec....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...