zupreme Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Koblet lydkortet mitt til stereo-anlegget med en vanlig audio-kabel. Fikk en sterk brumme-lyd i høyttalerne, sikkert 50Hz. Nivået på brummen var uavhengig av volumkontrollen Kan dette ha noe med jording å gjøre? PC og stereo står i forskjellige rom slik at 220V er ganske "langt unna"... Kan lydkortet være for dårlig jordet?? Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hvilket lydkort har du?? Integrerte lydkort osv, har en tendens til å gi fra seg MYE støy sammen med lyden. Husk alltid å gi MEST mulig lyd ut fra PCen og minst mulig forsterkning i stereoen... Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hvor i stereoforsterkeren koblet du til ledningen? I mange tilfeller vil tilkobling fra pc mot phono-inngangen i forsterker gir en slags "brumming". Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hvor i stereoforsterkeren koblet du til ledningen? I mange tilfeller vil tilkobling fra pc mot phono-inngangen i forsterker gir en slags "brumming". Enig! Du MÅ IKKE bruke phono-inngangen! Den er beregnet platespillere. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Lydkortet er et Ensoniq ES1868 for PCI. Er ikke helt skroting heller Phono-inngangen inneholder jo et RIAA-filter for å gjøre om lyden fra LP-platene. Koblet lydkortet til en vanlig RCA Audio inngang på forsterkeren Lydnivået ut fra PC var justert ganske så lavt. Med en gang ledningen ble koblet i startet brummingen, samt at lyden var helt forferdelig dårlig. Det skal sies at dette er et gammelt lydkort (fra 97) men lyden i høyttalerene som sitter i skjermen er upåklagelig... Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Lydnivået ut fra PC var justert ganske så lavt. Med en gang ledningen ble koblet i startet brummingen, samt at lyden var helt forferdelig dårlig. Som tidl. nevt--> høyest mulig lyd ut fra PC-->minst mulig forsterkning. Og husk for guds skyld å ha forsterkeren AV når du plugger i kabelen:-) Hvis lydkortet er fra 97 er det kanskje på tide å skifte... Kanskje du har integrert på hovedkortet, vil tro dette er bedre. Mitt integrerte gir relativt lite støy. Kjøp ev. et billig lydkort. Ved å investere i et Audigy2 (Creative) får du ca 0 støy for en relativt billig penge. PS! For et støyløst system, kan jeg anbefale M-Audio Audiophile 2496, har dette selv, og bruker endel til inspilling av musikk osv. Helt uten støy på både avspilling og innspilling. Men koster vel ca 2000,- så det er vel uaktuelt for deg... Endret 15. april 2004 av L03VIk Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 hvist skjermen din er jordet kan du prøve å ta ut den det funket for meg når jeg koblet pc`n til tv`n. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 hvist skjermen din er jordet kan du prøve å ta ut den det funket for meg når jeg koblet pc`n til tv`n. Ja det er jordet kabel til skjermen. Hva mener du med tv egentlig? kobler ikke til tv nå, kun stereo Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) jeg hadde pc`n og skjermen min koblet til en jordet kontakt, da fikk jeg støy på både bilde og lyd på tvskjermen min. har en s-vhs kabel og en 3,5 mm plugg til 2 x kontakter som det er bakpå tv`n og stereroer, når denne lydkabelen var koblet mellom pc`n og tv`n min fikk jeg en durelyd som forsvant når jeg tok pc`n og skjermen i et ujordet støpsel Endret 16. april 2004 av ChalStye Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Okei...da får jeg prøve det når jeg kommer hjem Har hørt det kan ha noe med jordsløyfe å gjøre... hmm elektrisitet er finurlige greier Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 har du dyttet 3.5 mm kabelen helt inn. jeg veit jeg får en sånn brummelyd på mitt når jeg ikke har koblet den helt inn, eller dratt ut datan.. ellerno lingnende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå