twotoneblue Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Lurer altså på om noen kan oppklare det jeg er nesten sikker på at bare er tykkhode fra min side. Spørsmålet er vel egentlig: Hva har CPU klokkehastigheten med hovedkortets buss-hastighet og med minne hastigheten å gjøre? Kan jeg bruke et sånt 2x256MB matcha Twinmos par med 3200 RAM sammen med Athlon XP2800+ på FN45? Vet jeg er grønn, så tusen takk Lenke til kommentar
cl_joe Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Har samme pc selv. Grunnen er at minnetimingene dine i BIOS er satt til by SBP (? eller noe likn.), og siden du har kjøpt 3200 ram så vil maskinen kjøre det rammen er spesifisert til. DVS rammen din kjører 400 (200x2), mens FSB kjører 333 (166x2) (kalles asynkront). Dette er ikke gunstig på nforce2 kort, medfører ustabilitet og kanskje tom lavere ytelse. Det som anbefales rundt om kring er å kjøre ram synkront med fsb (dvs. 1:1/333:333). Det du bør gjøre er å gå inn i biosen og endre memory timings under advanced chipset menyen, fra by SBP til auto så skulle alt være i orden. Min SN45g er iallfall mer stabil når du kjører synkront. Håper det hjelper. Joe Endret 15. april 2004 av cl_joe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå