Gå til innhold

S-Video -> Composit

Wabby

Anbefalte innlegg

Har nå testet flere skjermkort med S-video ut men får kun ut svart hvitt signaler når jeg bruker en overgang til Composit.

Alt av instillinger er riktig, Pal-B, har også testet annet for å være sikker.

Nå sies det at det finnes dårlige overganger som bare klarer å levere i svart hvitt, stemmer dette ? Evt, hvor får man tak i de som klarer å trekke ut farger ?

Kunne gjerne tenkt meg å få dette til å funke tilfredstillende på tv'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har same probleme. men eg bruker berre overgang fra scart til s-video. Då blir d berre svart kvitt. men det er for att scart ingongen på tven ikkje er utbygt for s-video. viss scartutgongen er blå, funker alt.

Eg har et geforce ti 4200 skjermkort å eg bruker s-video til god kvalitet å vanli video til farge, det fungerer veldi bra.

Ole-Johan

Lenke til kommentar
Har selv en TV som ikke takler S-video. Med denne kabelen så får jeg farger. Det må stilles inn i skjermkortdriveren at det er composite signaler skjermkortet skal sende ut.

Den kabelen du linker til henter ut videosignalet fra en s-vhs kabel.

S-vhs består av videosignal og luminans som gjør bildekvaliteten bedre.

Arrester meg hvis jeg tar feil ang luminans ;) husker ikke helt nøyaktig...

Det er tv'en som må stilles inn korrekt om det er video (CVBS) eller SVHS.

Hvis du kjører et vanlig video CVBS signal inn på SVHS inngang på TV'n vil du få svart hvitt bilde.

Lenke til kommentar

Tv'en er av en eldre type B&O (som faktisk har en S-video ingang, men tv'en registrer ikke signaler der). Skjermkortet er et ATI Radeon Mobile 9000.

Overgangen vet jeg ikke hvor jeg fikk tak i .. muligens en GF overgang. Men har fått lånt en fra et ATI 9700TX kort... skal teste det når jeg kommer hjem.

Ellers så bruker jeg driverene til OMEGA.

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med testinga??

Hva mener du med at tv'en ikke registrerer signaler på s-vhs inngangen??

Hvis du tenker på automatisk bytte til AV-program på TV når du bruker scart, er dette et eget signal som ligger på scart-kabelen.

Du må bytte til AV manuelt.

Prøv å still inn TV til å lese composite Video signal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...