Gå til innhold

96 kB-stort førstepersons-skytespill (PC)

Anbefalte innlegg

Du kan se andre ting de har gjort på http://www.farb-rausch.com/ ... de leker ikke butikk, som fisk engang sa.

Linkene fra den siden funker ikke. :cry:

Uansett er det stilig. Har AMD XP2600, Gforce 5600 og 512 mb ddr. Hakker litt av og til, men går ellers helt greit.

Kommer meg ikke forbi den edderkoppen som står i døren der du finner det fjerde våpenet (etter rocket launcher tingen). Den vil verken dø eller flytte seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer meg ikke forbi den edderkoppen som står i døren der du finner det fjerde våpenet (etter rocket launcher tingen). Den vil verken dø eller flytte seg.

Jeg hadde også det problemet første gang jeg prøvde, men gangen etter kom jeg forbi. Det er ikke så mye igjen før du kommer til en stor edderkopp med en låst dør etter da... Kanskje ikke så mye du går glipp av...? ;)

Lenke til kommentar
Gi meg eksempler på folk som innenfor "demo scenen" har vært berømt og vært gode på å lage demoer som har jobbet med større prosjekter som retail spill og programmer da. Hvis du kan gjøre det så kan jeg jo innrømme at jeg tar feil :)

Team 17 er et godt eksempel. Alle kom fra demo scenen på Amiga og har produsert hits som:

Alien Breed, Project X, Superfrog, Assasin (Amiga) og ikke minst Worms.

Digital Illusions også, som nevnt.

Lenke til kommentar

er ikke dette FARB-RAUSCH, som en stund skiftet navn til elitegroup og laget kazparov demoen?

the product demoen deres er jo genial. Beste 64k demo jeg har sett hittil :)

bare søk etter fr08_final.zip på scene.org eller google.

er jo ikke rart at ting går treigt når ALT genereres realtime (og litt før...). Det er jo heller ikke noe nytt at motorer brukt i 64k +/- blir for treige til spill.

EDIT: leste ikke alt... :p litt sent ute

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Kanskje du har lært noe i dag da SBS (både når det gjelder scenen og å snakke om ting du ikke har peiling på)

Til og med Valve og id Software har folk med fortid i scenen..

Siden de greide å få dette ned til 96 k, tyder det på at ID software og lignende burde se nærmere på disse personene.... ;)

Regner med det ikke var helt seriøst ;) men det krever enorme ressurser både for å lage og kjøre om det skulle vere aktuelt. Da hadde nok foreksempel Half-Life 2 kostet mye mer å lage enn de $40 millionene det har kostet hittil (kunne uansett ikke konkurrert i 96kB konkurransen) :roll:

Endret av kim
Lenke til kommentar
Rett & slett vanvittig imponerende..

Man kan si hva man vil, men disse gutta har skjønt noe Crytech ikke har skjønt.. ;)

Er ikke helt sikker, men hvis de nye spillene som Far Cry hadde blitt gjort en GB mindre ville de nok krevd en god del mer system ressurser. Men det ernoe jeg tror da...

Lenke til kommentar
Rett & slett vanvittig imponerende..

Man kan si hva man vil, men disse gutta har skjønt noe Crytech ikke har skjønt..  ;)

Er ikke helt sikker, men hvis de nye spillene som Far Cry hadde blitt gjort en GB mindre ville de nok krevd en god del mer system ressurser. Men det ernoe jeg tror da...

Nå har jeg ikke fått testet dette 96K spillet enda, men det stemmer nok det du sier her. Det ligger nok noen heftige algoritmer som må beregnes realtime her.

Lenke til kommentar
Gi meg eksempler på folk som innenfor "demo scenen" har vært berømt og vært gode på å lage demoer som har jobbet med større prosjekter som retail spill og programmer da. Hvis du kan gjøre det så kan jeg jo innrømme at jeg tar feil :)

Digital Illusions, Remedy... :)

Starbreeze, som stod back FastTracker, er i spillbransjen nå:

http://www.starbreeze.com/sbz/PlainPage.asp?id=2060. Kanskje mest kjent for Enclave.

Uansett, gode kodere er naturligvis alltid ønsket i bransjen, selv om de ikke nødvendigvis er gode spilldesignere.

Lenke til kommentar
Kanskje du har lært noe i dag da SBS (både når det gjelder scenen og å snakke om ting du ikke har peiling på)

Haha, kan jo få lov å uttale meg selv om det jeg sier ikke nødvendigvis er riktig...

Vis du mener at jeg ikke får lov til å uttale meg om ting som jeg ikke er sikker på, så må jo 95% av _alle_ på forumet her bare slutte å skrive noe som helst.

Jeg kan skrive innlegg om mitt intrykk av demoscenen og andre kan komme å si at jeg tar feil, ved å vise til eksempler fra den virkelige verden o.l. Da innrømmer jeg selvfølgelig at jeg tar feil og har lært noe nytt. Dette er en del av en læringsprosess. Forumet er til for at folk skal lære noe nytt, ikke for at folk skal latterligjøre noe som noen tror uten å komme med forklaringer.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Du kan se andre ting de har gjort på http://www.farb-rausch.com/ ... de leker ikke butikk, som fisk engang sa.

Linkene fra den siden funker ikke. :cry:

Det skal være i orden nå. Det har vært noen problemer hos http://www.scene.org, hvor filene ligger. Jeg vil anbefale at folk prøver noen av introene på 64 kB. Mye er veldig imponerende (f.eks. .das .produkt, a poem to a horse og Candytron (personlig synes jeg partyversjonen av Candytron er bedre enn final, btw)).

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...