The Stig Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hei & hallo Vil bare komme med en kjapp advarsel, hva en du gjør, styr unna det kortet..! Glad som jeg var satt jeg og bygde på en maskin, men gjett hva som skjedde når jeg skulle "boote"?! Oisaan, maskinen startet men intet skjerm-bilde.. Ja ja tenkte jeg og prøvde med mitt skjermkort. og da Hvordan er det mulig at alle 9600SE (3stk da..) ikke funger? Pussig i og med at maskinene problemet var på fungerte med en gang med et annet skjerm-kort... En advarsel til alle mine gode venner her på forumet Mvh Stikk-kont@kten ## Rettet emnefelet. Ikke bruk "emne-beskrivelse" til essensiell informasjon - blacktower ## Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Slettet du drivere før installering av kortet ? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Slettet du drivere før installering av kortet ? Driverne har ikke noe med boot å gjøre Hmm kanskje du har et ikke-kompatibelt HK? Lenke til kommentar
thoering Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Stappa i molex-kontakta? (Hvis det er det på SE-versjonen...?) Lenke til kommentar
loggon Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hvis du ikke tar med hvilken hardware du bruker er det vanskelig å skjønne hvor du vil hen ? og umulig å ta stilling til problemet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Slettet du drivere før installering av kortet ? Driverne har ikke noe med boot å gjøre Hmm kanskje du har et ikke-kompatibelt HK? Les: maskinen booter men intet skjermbilde.... Har opplevd det flere ganger med skjermkort drivere at det blir svart skjerm når man bytter kort, du kan prøve å starte maskinen i sikkerhetsmodus og se hva som skjer...... Lenke til kommentar
Headmasta Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Syns det er drastisk å si at et kort som det blir solgt relativt mye rett og slett ikke virker. Er jo ikke rart man blir frustrert, men det lønner seg nok å sjekke ut litt mer før man bannlyser et helt fabrikat... Lenke til kommentar
Pellepedal Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Her er det helt sikkert 2 komponenter som ikke er helt kompatibel med hverandre. Ville begynt med å bios oppgradere HK hvis du absolutt ikke får noe skjermbilde med det nye kortet i.. Ganske usannsynlig at du har fått 3 Sapphire kort som ikke virker. Prøv også Sapphire kortet i en anne pc for å konstantere at det faktisk virker. Hilsen Pellepedal Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Slettet du drivere før installering av kortet ? Driverne har ikke noe med boot å gjøre Hmm kanskje du har et ikke-kompatibelt HK? Les: maskinen booter men intet skjermbilde.... Har opplevd det flere ganger med skjermkort drivere at det blir svart skjerm når man bytter kort, du kan prøve å starte maskinen i sikkerhetsmodus og se hva som skjer...... Du får ikke starta maskinen i sikkerhetsmodus når du ikke har skjermbilde ved boot. Det er ikke driverfeil. Hører du pipet når du skrur på? Hender jeg har samme problem når jeg bytter hardware enten det gjeller hd eller ram eller skjermkort. Når du har prøvd 3 forskjellige 9600se skjermkort er det jo lite sannsynelig at det er disse som er feil. mener og tror at disse skal påsse til så og si alle HK. Prøve å kobl ut en harddisk hvis du har fler. bytt litt om på rammen osv. Resett cmos kan også væære en løsning. Datamskiner lever litt sitt eget liv har jeg funnet ut. Edit: Å som nevnt over her burde du gi oss litt hardware speccs for at vi lettere skal kunne hjelpe. Edit2: Må jo også si at 9800se ikke er verdens beste skjermkort, men virker ikke detter er det stor sjanse for at andre skjermkort heller ikke virker. Endret 15. april 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Maskinen funker med et annet skjermkort så det så.... Altså ingen feil ! Vitsen med å kjøre maskiner i sikkerhetsmodus er ofte feildetektering av drivere/konflikter med drivere...... Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Stappa i molex-kontakta? (Hvis det er det på SE-versjonen...?) det er ikke molex-kontakt på noen av 9600-korta.. kan ikke tro at det er noe gale med skjermkorta siden du har testet 3 av samma kortet...siden jeg ikke har hørt at noen andre med samme kortet har hatt det problemet... har faktisk hatt samme problemet sjøl da jeg skulle sette inn et nytt ti4400 for en kompis... maskinen bootet og startet men skjermen var svart med en orange led.. jeg kobla til en annen skjerm og installerte drivere...funka fint som bare det.. Er nokk ikke kortet sitt feil, og det blir litt dumt å si at andre skal styre unna kortet fordi du har problemer med å få på skjermen Lenke til kommentar
scoot Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hahah, synd for deg egentlig! Mitt Asus Radeon 9600SE funker phett Lenke til kommentar
Cizin Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Brukerfeil? Enig!, dette lukter n00b Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Brukerfeil? Enig!, dette lukter n00b Altså, jeg har nettopp "stappet" i et 9200SE kort fra samme produsent og det fungerte. I tilegg prøvde jeg som sagt 9600-kortet i min maskin og fungerte ikke der heller. Så det var kortet som var de-effekt, hva som har vært problemet med de andre kortene vet jeg ikke. Men har bygd MANGE pc'er som har fungert, altså jeg vet som regel hva jeg gjør Endret 15. april 2004 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Brukerfeil? Enig!, dette lukter n00b Altså, jeg har nettopp "stappet" i et 9200SE kort fra samme produsent og det fungerte. I tilegg prøvde jeg som sagt 9600-kortet i min maskin og fungerte ikke der heller. Så det var kortet som var de-effekt, hva som har vært problemet med de andre kortene vet jeg ikke. Men har bygd MANGE pc'er som har fungert, altså jeg vet som regel hva jeg gjør Kortet? Du mener kortene, forsto at det dreide seg om tre kort av samme type? Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hadde du virkelig vist hva du gjorde hadde du aldri kjøpt 9600se Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Hadde du virkelig vist hva du gjorde hadde du aldri kjøpt 9600se Ja, dette var jo budsjett pc'er det var snakk om. Har/hadde nemelig god erfaring med samme kortet fra ASUS... I og med at dette er snakk om et kortere tids-rom vil jeg tro det dreier seg om et de-effekt parti? Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ganske usansynlig med 3 defekte kort som er av samma typen, og at akkuratt du har fått dei da...siden kortene ikke pleier å vere defekte ved levering.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå