*Magnus* Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hei.. Jeg er en person som HATER IE.. Bruker Kun Opera, fordi IE er så treg, usikker og "rar" Så jeg lurte på om det går ant å slette den på et vis ?... jeg mener. jeg bruker jo ikke den i det hele tatt, så jeg synes den er bare til bry.... Så hvis noen vet hvordan jeg fjerner den plz post. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Nei, den er nok integrert i OS'et. Den bør du kanskje bruke opp mot Windows Update da? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Nei, den er nok integrert i OS'et. Den bør du kanskje bruke opp mot Windows Update da? ok.. Neh gidder ikke å laste ned oppdateringer til den når jeg uansett ikke bruker den edit: Men takk for svaret Endret 15. april 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
stidz Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 det er jo ikke bare oppdateringer til IE da. det er oppdateringer til OS'et også. for og tette hull eller løse problemer i windows. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 jammen, nå må du nesten huske på at sikkerhets hull i IE kan utnyttes selv om du ikke bruker det! Det er greit at du hater IE, men la ikke det ødelegge maskinen din eller andres fordi at du ikke vil patche da! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Har isntallert disse "Critical updates" men gidder ikke å laste ned ne som popper opp.. Når vi snakker om sola... hvordan kan jeg fjærne disse pop-uppene at det er nye oppdateringer klare til å laste ned ? Er for lat til å installere de så vil ha bort den pop-uppen noen som vet hvordan ? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 jammen, nå må du nesten huske på at sikkerhets hull i IE kan utnyttes selv om du ikke bruker det! Det er greit at du hater IE, men la ikke det ødelegge maskinen din eller andres fordi at du ikke vil patche da! Hmm trudde det bare skjedde noe hvise jeg brukte den jeg kanskje jeg bør laste ned updateringene alikavell da Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Du må slå av automatisk oppdatering eller sette den til automatisk (STERKT ANBEFALT). XP: høyreklikk min datamaskin -> automatisk oppdateringer 2000: se i kontrollpanelet. Du er jo nesten for lat til å ha en PC du... edit: det er nesten frekt å "ikke gidde" å installere oppdateringer mtp at det kan i teorien ødelegge maskinen din eller andres. Hadde alle patchet systemene sine så hadde det vært MYE MINDRE virus i omløp! Endret 15. april 2004 av ob1 Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Du må slå av automatisk oppdatering eller sette den til automatisk (STERKT ANBEFALT). XP: høyreklikk min datamaskin -> automatisk oppdateringer 2000: se i kontrollpanelet. Du er jo nesten for lat til å ha en PC du... edit: det er nesten frekt å "ikke gidde" å installere oppdateringer mtp at det kan i teorien ødelegge maskinen din eller andres. Hadde alle patchet systemene sine så hadde det vært MYE MINDRE virus i omløp! ahh takker.. har forresten updatert de nyeste nå... det er nesten frekt å "ikke gidde" å installere oppdateringer mtp at det kan i teorien ødelegge maskinen din eller andres. Andres ? Hvordan kan jeg ødelegge andres pc'er ? når de er min jeg ikke oppdaterer på? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Du har vel fått med deg at et virus sprer seg ifra en maskin som har blitt infisert? Hvis du får et virus, så vil den bruke din maskin til å finne flere maskiner til å spre seg videre til. Som f.eks et virus som sprer seg via mail kan slå opp alle mail-adresser du har sendt og mottat mail ifra og spre seg selv til disse. Det blir en ganske heftig kjedereaksjon hvis bare noen tusener av maksiner ikke har patchet. edit: ddos-angrep er et prakteksempel på dette, og dette har jo skjedd nokså nylig mot både MS, SCO og root-dns serverene. Endret 15. april 2004 av ob1 Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Bruker Kun Opera, fordi IE er så treg, usikker og "rar" Ikke rart IE er usikker hvis du aldri patcher den da! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Du har vel fått med deg at et virus sprer seg ifra en maskin som har blitt infisert? Hvis du får et virus, så vil den bruke din maskin til å finne flere maskiner til å spre seg videre til. Som f.eks et virus som sprer seg via mail kan slå opp alle mail-adresser du har sendt og mottat mail ifra og spre seg selv til disse. Det blir en ganske heftig kjedereaksjon hvis bare noen tusener av maksiner ikke har patchet. edit: ddos-angrep er et prakteksempel på dette, og dette har jo skjedd nokså nylig mot både MS, SCO og root-dns serverene. Ahh.. takker for svar Har oppdatert så nå er jeg sikker (håper jeg ) Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Bruker Kun Opera, fordi IE er så treg, usikker og "rar" Ikke rart IE er usikker hvis du aldri patcher den da! lool det er kanskje sant.. Men spesifikasjonen for "rar" er det meste fordi når jeg åpner IE. så skal jeg søke, å da når jeg søker så skifter plassen jeg skriver på plass EKS: jeg skal nå ekselmple skrive www.bistudio.com så begynner jeg.. www.bi så skifter den plass plutselig uten at jeg merker det.. så blir det som regel slik: studio.comwww.bi det er VELDIG irriterende.. det er spesiellt hva jeg forbinner med "rar" men Opera så skjer dette ALDRI.. å Opera er MYE kjapper enn IE..... Personelig sett synes jeg IE er en katastrofe Endret 15. april 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ja, men det er fordi at du begynner å skrive før siden er lastet ferdig. Du må enten vente til siden er lastet ferdig eller klikke på Stopp-knappen. Det er ikke værre enn det. Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 å Opera er MYE kjapper enn IE..... Det er fordi Opera "jukser". Hadde alle andre web-browsere gjort det samme, hadde mange web-servere knelt ganske fort. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg bruker både IE og Opera, og jeg kan ikke merke forskjell. Men det er fremdeles en god del sites som ikke virker i Opera, men med IE. Online tipping på norsk-tipping.no er et eksempel. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Jeg bruker både IE og Opera, og jeg kan ikke merke forskjell. Men det er fremdeles en god del sites som ikke virker i Opera, men med IE. Online tipping på norsk-tipping.no er et eksempel. Funker fint til meg den hvilken verson har du av Opera ? Jeg merker STOOOR forskjell på hatighetne mellom IE å Opera Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 versjon 7.23, har også prøvd beta av bersjon 7.50 en del. Nå sitter jeg en synkron 2Mb/s så kanskje det er derfor jeg ikke merker forskjell? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 versjon 7.23, har også prøvd beta av bersjon 7.50 en del. Nå sitter jeg en synkron 2Mb/s så kanskje det er derfor jeg ikke merker forskjell? Hmm.. har samme verson... men til meg så merker jeg STOR forksjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå