Zubin Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Heisan! Jeg har problemer med å kjøre to eldre spill Might and Magic VII og Heroes of might and magic III...da jeg skulle instalere dem så viste setup at jeg ikke møtte kravene til directX, mer spesifikk: setup hevdet at jeg har instalert directX men at jeg mangler directX 6. Dette er helt latterlig med tanke på at jeg har windowsXP og dirextX9 fulgte med (har også instalert den nyeste oppdateringen til directX). Spillene fungerte utmerket på min gamle maskin med windows 98. Og jeg tror heller ikke at feilen ligger hos windows xp med tanke på at operativsystemet passerte kravene til spill-setup. Da jeg prøvde å starte spillet, åpnet den bare en fullscreen som forøvrig forsvant veldig raskt etterpå... Hvis noen der ute har kunnskap om slikt, så ville jeg sette meget pris på litt hjelp PS! Hjelpeprogrammet til windows lever ikke opp til sine forventinger! Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Heisan!Jeg har problemer med å kjøre to eldre spill Might and Magic VII og Heroes of might and magic III...da jeg skulle instalere dem så viste setup at jeg ikke møtte kravene til directX, mer spesifikk: setup hevdet at jeg har instalert directX men at jeg mangler directX 6. Dette er helt latterlig med tanke på at jeg har windowsXP og dirextX9 fulgte med (har også instalert den nyeste oppdateringen til directX). Spillene fungerte utmerket på min gamle maskin med windows 98. Og jeg tror heller ikke at feilen ligger hos windows xp med tanke på at operativsystemet passerte kravene til spill-setup. Da jeg prøvde å starte spillet, åpnet den bare en fullscreen som forøvrig forsvant veldig raskt etterpå... Hvis noen der ute har kunnskap om slikt, så ville jeg sette meget pris på litt hjelp PS! Hjelpeprogrammet til windows lever ikke opp til sine forventinger! Skriv dxdiag i "kjør" og prøv å slå av noe. Kan være at DX6 er litt vel gammel, selv om det høres usannsynlig ut. Ellers må jeg si a<t hjelpefunksjonen til windows aldri har hjulpet meg Lenke til kommentar
Zubin Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 har prøvd, det som er å prøve selv det du anbefalte men det har fortsatt ingen effekt Det eneste jeg enda ikke har prøvd er å instalere direct x 6, men jeg finner den ikke på microsofts hovedside og heller ikke andre steder...hvis noen har en link til directX6 så hadde vært hyggelig... Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Du må ikke finne på å installere DX6, tror ikke det er mulig engang... Tror heller at du skal satse på å patche spillene dine jeg. Lenke til kommentar
Zubin Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 har patcha spillet, men patchen dekker ikke mitt problem...jeg vit ærlig talt ikke hvorfor den ikke gjenkjenner DX9 Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 har patcha spillet, men patchen dekker ikke mitt problem...jeg vit ærlig talt ikke hvorfor den ikke gjenkjenner DX9 rart Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) har patcha spillet, men patchen dekker ikke mitt problem...jeg vit ærlig talt ikke hvorfor den ikke gjenkjenner DX9 Prøv å kjør spillet med kompatibilitets modus.. Høyreklikk på start filen og velg egenskaper og fanen kompatibilitets modus. Prøv med Windows 95/98/Me osv.. Endret 15. april 2004 av TCi Lenke til kommentar
Zubin Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 prøvde det også, funka ikke....spillet begynner...kommer fram til fullscreen mode og så etter et par sekunder så avsluttes det til desktop uten noen som helst error msg Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 prøvde det også, funka ikke....spillet begynner...kommer fram til fullscreen mode og så etter et par sekunder så avsluttes det til desktop uten noen som helst error msg Bruker du noen program/fikser som låser frekvensen på skjermen? Har opplevd at det kan fører til at spill lukker seg uten grunn. Lenke til kommentar
Zubin Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 ikke som jeg vet om, har til og med endra måten windows starter opp, ved å deaktivere all unødvendig oppstartmateriale som f.eks anitvirus og annet "crap" som dukker opp på oppgavelinja, skal prøve å av instalere og instalere på nytt men jeg tviler sterkt på at de kommer til å hjelpe Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ikke som jeg vet om, har til og med endra måten windows starter opp, ved å deaktivere all unødvendig oppstartmateriale som f.eks anitvirus og annet "crap" som dukker opp på oppgavelinja, skal prøve å av instalere og instalere på nytt men jeg tviler sterkt på at de kommer til å hjelpe Det eneste jeg kan råde deg til å gjøre er da å beskøke de offisielle forumene til spillet. Stor sjanse for at noen har en løsning på problemet der.. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 har prøvd, det som er å prøve selv det du anbefalte men det har fortsatt ingen effekt Det eneste jeg enda ikke har prøvd er å instalere direct x 6, men jeg finner den ikke på microsofts hovedside og heller ikke andre steder...hvis noen har en link til directX6 så hadde vært hyggelig... Jeg har kjørt DX2-spill på 9.0, men til linken: www.microsoft.com/directx 6.0 Er ikke der, men prøv å laste 9.0b, kansje det fukker med en reinstallation. Lenke til kommentar
Zubin Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 "-Setup has determined that DirectX is installed on this computer. The minimum requirement is DirectX 6. Please install the latest version of DirectX before attempting to play the game." Det er denne meldingen jeg får når jeg instalerer spillet Og jeg har den senste versjonen av directx...jeg vet også om kompisen min som har akkurat samme pc med akkurat samme os og directx og han kjører til og med en eldre utgave av spillet .... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Og dersom du i det hele tatt finner link til dx6 så er jeg ganske sikker på at det ikke vil fungere i XP i det hele tatt. XP har helt nye API'er (rett?) som krever minst dx 8.1... EDIT: Dersom du har XP cd'en liggende, så kan du gjennopprette dx8.1 med programmet på denne siden: http://www.majorgeeks.com/article.php?sid=2935&cat=28 Og deretter kan du installere dx9b om spillet ikke starter med dx8.1 lykke til! Endret 15. april 2004 av TCi Lenke til kommentar
Zubin Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 det eneste jeg har er recovery cden som har fulgt med maskinen da jeg kjøpte den (er det den..?)...tror du den kommer til å funke? For xp var allerede instalert på maskinen da jeg kjøpte den Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 det eneste jeg har er recovery cden som har fulgt med maskinen da jeg kjøpte den (er det den..?)...tror du den kommer til å funke? For xp var allerede instalert på maskinen da jeg kjøpte den Nei recovery cd'er vil ikke fungere.. de er spesial designet av produsentene... Recovery cd'er har sine ulemper og fordeler, mest ulemper mener jeg.. Du kan da spørre en kamerat om du kan låne en XP cd... Lenke til kommentar
Zubin Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 det rare da...jeg testa en senere serie av samme spillet altså might and magic IX og der kreves det dx 8 men setupen der "ser" at jeg har den nyeste versjonen av dx og det oppstår ingen problemer.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå