Kristian-- Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har tenkt å få meg vannkjøling, men lurte på en ting: Hva er best av å la vifta på raddisen suge inn luft utenfra kabinettet, eller kjøre lufta fra innsiden gjennom raddisen og ut? Litt dårlig formulert Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 blåse inn i kabinettet og suge igjennom radiatoren Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Blir ikke lufta som kommer inn i kabinettet veldig varm da? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jo. Det beste er om du klarer å holde kjøleluften til radiatoren og kabinettluften adskilt. Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 da må du evt. ha radiatoren uten for da? hvis du skal ha radiatoren inne i maskinen er det jeg skrev først det best for cpu tempen. Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Man kan jo ta lufta inn på den ene sia gjennom radiator og vifte og ut gjennom et rør på andre siden. (Kansje litt tungt forklart) Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Skjønner hvor du vil hen Spørs litt hvor god plass man har i kabinettet da. Så tror jeg ikke det er så dumt å ha en vifte som lager litt air flow inne i kassen heller.. Om man bare har bra utsug skulle det ikke bli så veldig varmt tror jeg. Men det er klart at en rør løsning er ett godt alternativ!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg kommer til å gå for denne metoden hvis jeg kjøper vannkjøling. Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Har tenkt litt! Kabbiset mitt er VELDIG lite så er ganske vanskelig å få montert noe som helst inni der, men jeg synes ideen til Rikky virket utrolig smart! Siden jeg bare har 1stk cd-rom har jeg litt plass over (3 slots) og tenkte kanskje jeg skulle prøve å få laget ei "sjakt" der oppe. Har målt litt temps og funnet ut at det er 25grader "der oppe" så det skulle ikke bli alt for varmt Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hm.. Tenker du med inngang i fronten da? Sef meg luftINNSUG da, med viften på innsiden... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Monter vifta slik at den blåser "kald" luft utenfra å inn i kabinettet ( radiatoren ).. da får den best kjøling etter mine mening.... Endret 15. april 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Jeg tenkte jeg skulle lage ei kasse (i tre?) som er såpass høy at den dekker 2slots, lufta tenkte jeg å ta inn fremme der "lukene" er. Så må denne "kassen" være såpass lang at den går et stykke bak i kabbiset. Så sager jeg hull i lokket og monterer raddisen og vifta... EXTREMT dårlig formulert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå