Prizefighter Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 bra at 430w antec holder da Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hvis ultra versjonen bruker 2 kontakta og du har 2 harddisker og 2 optiskeenheter og psu-en din har 5 sånne vannlige strømkabler. Hvordan skal man klatre å kjøre det da?? Kjøpe ny psu?? Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Bare til å kjøpe splittere det. Lenke til kommentar
Cizin Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Tom's Hardware Guide har begynt og måle strømforbruket på pc-en når de tester nye kort. Link: Tom's Hardware Guide - Power Consumption På Tom's Hardware Guide test pc bruker den >300W(GeForce 6800 Ultra), men skal du ha power til alt bør en nok ha litt ekstra 69% Endret 15. april 2004 av Cizin Lenke til kommentar
tbend Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hva med Lepont 420W..... Dritt stabil..... Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Skal skjermkortet liksom trekke 2A? (480/230=2,08) Rent teoretisk sett vil jo da folk med det skjermkortet ikke kunne komme på TG, for der får man 1A til rådighet... Jeg tviler sterkt på dette men 2Ampere? det er ikke så veldig mye om du lurer. Og jeg er ganske sikker på at Tg ikke blir noe problem ettersom jeg så en kar sitte med en prommy + 10 hdd'er der, og det systemet tar laangt mer enn 230w! Så man får nok endel mer enn 1A til rådighet på Tg ja Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Uansett skal det bli deilig å kose seg en måned eller to til med Radeon 9800 Pro, drite i nVidia lanseringen og heller vente til de nye ATI korta kommer ut. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Slike utsagn er bare IDIOTISKE,er så sinnsykt med fanboys som bare er her for å lage kvalme. Men til topic. fordi om kortet skal ha 2 molex kontakter så er det ikke fordi at det krever så mye mer strøm,men for at de skal ha 2 STABILE strømforsyninger. Lenke til kommentar
Cizin Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Vi må i alletilfeller belage oss på store strømforsyninger uansett om det er NV eller andre merker. Lenke til kommentar
ojb Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Tror nok enkelte kunne trenge en time elektroteknikk.. Lenke til kommentar
Hellslayer Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Skal skjermkortet liksom trekke 2A? (480/230=2,08) Rent teoretisk sett vil jo da folk med det skjermkortet ikke kunne komme på TG, for der får man 1A til rådighet... Jeg tviler sterkt på dette men 2Ampere? det er ikke så veldig mye om du lurer. Og jeg er ganske sikker på at Tg ikke blir noe problem ettersom jeg så en kar sitte med en prommy + 10 hdd'er der, og det systemet tar laangt mer enn 230w! Så man får nok endel mer enn 1A til rådighet på Tg ja Bare for å understreke dette en gang til: Det var ikke jeg som skrev det, men min bror. Tror jeg må bli flinkere til å logge ut herifra.. Lenke til kommentar
ojb Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Dårligste unskyldning ever? Neida, vet hvordan småbrødre kan være Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) I Tom's Hardware-testen av PSU'er står det, som Cizin sier, hvor mange watt psu'ene rent faktisk klarer å yte. PSU-test Antec 380 TruePower - max performance: 471W Fortron/Source (Conrad FSP 350-60BTP) 350W - max performance: 454W Jeg skal kjøpe Antec Sonata -kabinettet, og der følger det med en 380W Antec TruePower. Den er et ypperlig eksempel på at visse kvalitets-psu'er tåler langt høyere belastning enn det som er oppgitt. Mange spekulerer i hvordan PSU'er under de 480W nvidia anbefaler vil takle GeForce 6800 Ultra. Man må jo vente til kortet kommer ut på markedet før man virkelig får testet det selvfølgelig, men jeg skal kjøpe Antec Sonata-kabinettet der det følger med en 380W Antec TruePower. Som testen viser, klarer denne å yte 471W. Men jeg har ingen peil på strøm og sånt så jeg vet ikke helt hvor mange W som faktisk trengs og hvor stabil PSU'en må være. Med PSU-kalkulatoren jeg fant på nettet målte jeg til litt over 480W power consumption når systemet tynes absolutt maks på alle punkter. Det er kanskje litt skummelt å gamble på at psu'en er tilstrekkelig god, men det er også skikkelig surt å måtte kjøpe ny og fetere psu rett etter at man har kjøpt flunkende ny pc; 380W-psu'en følger jo med i kabinettet... Må se å bli ferdig med studiene slik at jeg får tjent litt penger ! [EDIT]: oppdatert Endret 19. april 2004 av sanyar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå