olejohan Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 hei..! Eg har et Geforce TI 4200 skjermkort og eg lurer på korleis eg kan overklokke det. Fyrsta av alt må eg ha meg en ny kjølar, kan noken finne ei kjøleblokk til vannkjøling.? Litt om maskina mi. Har en xp 3000 cpu. Har 512 ram med 333 buss. Har et msi kt3ultra 2 hovedkort. Ole-Johan Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Last ned Riva tuner. Den er ypperlig til og klokke opp skjermkortet ditt med.. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 du trenger ikke ny kjøling på skjerkortet for å overklokke. Får klokket en del uten. Vannkjøling er ikke verdt det hvis du ikke kjøper det for å slippe viftestøyen. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Eg kjøper vannkjøling for støyen ja. Kva for en versjon av Riva tuner ej skal laste ned.? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Eg fann riva tuner. MEn kan ikje noken finne ei vannkjølingsblokk til mej..so ej kan bestille fra nette. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Her er Vannkjølingsprodukter og så skal du bare laste ned den som er her og innstallere den.. Gå ned må mirror og trykk på en av de og last ned... Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Du trenger ikke å bruke rivatuner. Bruk heller driveren til å klokke opp. Last ned coolbits. Så går du bare på innstillinger til skjermkortet som du gjør til vanlig og du ser at overklokkingsmuligheter er lagt til. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 ok..no fe eg sikkert til å klokke. Men det som er problemet er kva for ei vannkjølings blokk ej skal ha. kan ikkje noken gi meg produktsnummeret eller noke.? på microplex. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Her har du en direkte link til en: Twinplex EDIT: Men du burde også ha noe kjøling til minnebrikkene. Kanskje du kan feste på noen små kjøleribber på de? På mitt GeForce4 Ti4600 fikk jeg minnet opp fra 650MHz til 710MHz uten ribber. Når jeg brukte ribber med termisk tape gikk jeg opp til 732MHz. I en del spill kan jeg godt kjøre på 750MHz uten artifacts, men jeg holder meg litt under grensen. Endret 15. april 2004 av Lex-Icon Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 okey..å dinna er du sikker på att passa til mitt skjermkort.? Eg har prøvd å ta vakk chipset ribba på hovedkorte..men den sete fast..er det normalt.? eg har løst dissa låsingane. men d ekje so nøye for ej skal ikje jer noke me d.. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 okey..å dinna er du sikker på att passa til mitt skjermkort.? Altså grunnen til at jeg linker til denne er at det står at den skal pass til GeForce 4 skjermkort. Og av de diagonale skruehullene ser også at det passer. Hva slags merke er kortet ditt? Eg har prøvd å ta vakk chipset ribba på hovedkorte..men den sete fast..er det normalt.? eg har løst dissa låsingane. men d ekje so nøye for ej skal ikje jer noke me d.. Vet ikke om jeg forstod deg helt, er ikke noe guru på nynorsk (eller er det dialekt?) Men kanskje det er termisk tape mellom chipsett og kjøleribben? Det er ikke så vanlig da, men jeg kan ikke tenke meg noe annet, hvis du har tatt av festemekanismen. Hvorfor skal du ta av denne? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 som sagt. det er ikje so vikti. Eg har MSI hovedkort. Men ikkje bry dokken noke meir for ej skal ikje ha den av. Om so vil ej takk dokke alle samen so he svart på spørsmåla mine , å sei dokke gjen en kjempe jobb.! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå