Gå til innhold

korleis klokke skjermkorte mitt

olejohan

Anbefalte innlegg

hei..!

Eg har et Geforce TI 4200 skjermkort og eg lurer på korleis eg kan overklokke det.

Fyrsta av alt må eg ha meg en ny kjølar, kan noken finne ei kjøleblokk til vannkjøling.?

Litt om maskina mi.

Har en xp 3000 cpu.

Har 512 ram med 333 buss.

Har et msi kt3ultra 2 hovedkort.

Ole-Johan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en direkte link til en: Twinplex

EDIT: Men du burde også ha noe kjøling til minnebrikkene. Kanskje du kan feste på noen små kjøleribber på de? På mitt GeForce4 Ti4600 fikk jeg minnet opp fra 650MHz til 710MHz uten ribber. Når jeg brukte ribber med termisk tape gikk jeg opp til 732MHz. I en del spill kan jeg godt kjøre på 750MHz uten artifacts, men jeg holder meg litt under grensen.

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar

okey..å dinna er du sikker på att passa til mitt skjermkort.?

Eg har prøvd å ta vakk chipset ribba på hovedkorte..men den sete fast..er det normalt.? eg har løst dissa låsingane. men d ekje so nøye for ej skal ikje jer noke me d..

Lenke til kommentar
okey..å dinna er du sikker på att passa til mitt skjermkort.?

Altså grunnen til at jeg linker til denne er at det står at den skal pass til GeForce 4 skjermkort. Og av de diagonale skruehullene ser også at det passer. Hva slags merke er kortet ditt?

Eg har prøvd å ta vakk chipset ribba på hovedkorte..men den sete fast..er det normalt.? eg har løst dissa låsingane. men d ekje so nøye for ej skal ikje jer noke me d..

Vet ikke om jeg forstod deg helt, er ikke noe guru på nynorsk (eller er det dialekt?) Men kanskje det er termisk tape mellom chipsett og kjøleribben? Det er ikke så vanlig da, men jeg kan ikke tenke meg noe annet, hvis du har tatt av festemekanismen. Hvorfor skal du ta av denne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...