king_pedersen Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 men, får du kjøpt en luftekanal gjennom noen webshopps? eller må du lage selv, isåfall hvordan lager du den og hvordan? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) - Kompakt, unødvendig høy eller brei kasse er det liten vits å ha. ehm.. forklar litt nærmere.. du utelukket nemlig alt av kabinetter der.. (?) Hvis du erstatter komma med et punktum så tror jeg du forstår hva han egentlig mente Endret 22. april 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 men, får du kjøpt en luftekanal gjennom noen webshopps?eller må du lage selv, isåfall hvordan lager du den og hvordan? Lian Li kommer vel med kabinetter med en slags luftekanal. Hvordan lage en selv? Bruk fantasien! Lenke til kommentar
henriklh Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Primært støy... Kabinettet må være stille samtidig som det kjøler godt. Det må også være praktisk å bruke. Det betyr i stor grad god kvalitet og gjennomtenkte løsninger (ikke ensbetydende med LianLi eller Thermaltake). Gode muligheter for støysvak gjennomlufting (12cm vifteåpninger med minimale sperrer i gitteret). Godt, stille power, som ikke støyer når temperatur og belastning øker. Smarte, dempende diskoppheng. Kanskje også noen lydfeller (lyddempere) for støy som forplanter seg akustisk, og ikke "vibrasjonsstøy". Smarte, dempende viftefester. Lure ting som gjør at ikke unødvendig støy forplanter seg eller slipper ut. Godt skrudd. Ingenting som kan skrangle. Tykke plater i veggene. Høyt nok til at ikke det er for klønete å sette på kjøler (f.eks. mange kabinetter er trange for Asus A7N8X Deluxe kort - dårlig plass til å få skrutrekkeren mellom CPU og power). Dette gjør også at det ikke blir en "varmefelle" rett under power. Disker inn/ut uten å kræsje med andre komponenter (kort). Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 henriklh - Det med at det er trangt mellom hovedkort og PSU så du ikke kommer til CPU kjøleren så lett kan du ofte løse ved å ta ut PSU og jeg vet hva du prater om, jeg hater det styret å klippe strips på sammenbuntede opplagte ledninger bare for å skifte CPU eller kjøler. At det samler seg varme der kan kanskje hende, men jeg har en 80mm vifte som blåser ut rett under PSU, det funker. Hopper du en side tilbake og ser på tegningen av kabinettet som jeg lagde nylig så vil du se at det ikke blir noe problem i min nye kasse, alle varme deler er samlet i eget rom som er godt ventilert og støydempet. Lenke til kommentar
Mao747 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Pris er vel det eneste som bryr meg. Kanskje litt praktiske løsninger også. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Takker så meget for feedbacken. Endret 17. januar 2005 av phun-ky Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 utseende.....gjerne med lys osv også Pris er viktig....ikke for dyrt men ok pris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå