phun-ky Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 så dette men all info er bra bra. vi skal lage en prototyp i sommer, poster dette da. men bare å fortsett å post spesifikasjoner. prosjektet er blitt navngitt opacus. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Regner med det blir et gratis kabinett til alle som har kommet med innspill i tråden Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 vi får se men regner med at vi gir bort noen til hardware.no (promo) og at det blir en konkurranse sak. må snakke med styret å høre. Lenke til kommentar
assy_chieftec_matrix Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 det skal være god plass til hdd'er og cd-romer. foreksempel en plate som hk er skrudd fast på som ligger 3 cm fra kabbinet veggen så jeg kan dytte ladninger bak. et fett design vekt!!! IKKE ferdig modda Lenke til kommentar
F.V Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Dette legger eg vekt på: 1. Støy(stille PSU og vifter om det følger med). 2. støydemping. 3. usb, firewire og lyd i front og andre smarte patentar. 4. vekt(bra i alminium eller andre lettmataller). 5. design(stilrent er fint, så eg kan modde det sjølv). 6. størelse(passe med midi). 7. brukervennlighet(f.eks om det er skruelaust eller ikkje). 8. og selfølgelig pris. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Vel, av utseende er jeg fan av kube kabinett, dem tillater også endel smarte løsninger. Men en kabinett jeg hadde fallt for med en gang er et som: Noe som fester hardiskene i noe som funker som en solid kjøleribbe slik at jeg kan dekke/pakke inn harddisken i noe støydempende uten at de blir for varme, disse skal være mulig å ta ut for å montere på diskene, deretter skulle man kunne henge/feste denne i noe gummi eller annet som ikke fører vibrasjoner til resten av kabinettet, jo enklere dette lar seg gjøre jo bedre. Om Chieftec hadde "rullet" "harddiskene" 90 grader kunne dem pressa inn 15 disker der det er plass til 9 i dagens maxitower. Til 5 1/4" drevene vil jeg heller ha et solid vibrasjonsreduserende festemåte istedet for en enkel men bråkete en. er trossalt ikke veldig often man skifter disse. På den uttakbare hovedkortplaten er det en kontakt til powerknappen ol. denne funker slik at man kun må koble til og fra 1 kontakt når man skal ha ut hovedkortet , meget dårlig forklart men håper noen skjønner hvilket "problem" det skal eliminere. Det er vanskelig å fjerne vifter fra psu, om man hadde satt psu slik at man ikke blåser direkte ut vil man kunne dempe støyen fra denne betraktelig. Jeg vil ha frisk luft direkte til mosfets på hovedkort slik at dem får skikkelig kjøling. Allerede nevnt er kanal til radiator, eller et design som gjør en slik mod enkel. Horisontalt plassert hovedkort kan være greit om man har luftkjøling 120mm eller større vifteplasser, er det mulig at jeg har hørt om btx inkl. 250mm vifter noen sted? Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 På den uttakbare hovedkortplaten er det en kontakt til powerknappen ol. denne funker slik at man kun må koble til og fra 1 kontakt når man skal ha ut hovedkortet , meget dårlig forklart men håper noen skjønner hvilket "problem" det skal eliminere. kan du utdype deg litt der? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Når man skal koble til powerknapp, reset, leds osv. er det ganske lite lett når man står i halvmørket nede i kabinettet, om man hadde et adapter som sto på hovedkortplaten, med alle tilkoblingene, da kan du sette disse på når du har hovedkortet ute av kabinettet, når du setter plata med adapteret tilbake i kabinettet trenger du kun å plugge i 1 kabel. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 ah. men blir vel ikke bare en kabel.. (er kanskje ikke mulig) blir vel noe lignende en sukkerbit (eletrikerspråk ) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Når man skal koble til powerknapp, reset, leds osv. er det ganske lite lett når man står i halvmørket nede i kabinettet, om man hadde et adapter som sto på hovedkortplaten, med alle tilkoblingene, da kan du sette disse på når du har hovedkortet ute av kabinettet, når du setter plata med adapteret tilbake i kabinettet trenger du kun å plugge i 1 kabel. Du mener sikkert noe ala det som Lian Li har på sine kabinett, der er det en hurtigkobling midt på kabeln demed setter du ledningene til høytaler,power, reswt og hdlys på kortet menst det er ute og så klemmer du bare ihop denne hurtigkblingen når kortet er satt inn. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Når man skal koble til powerknapp, reset, leds osv. er det ganske lite lett når man står i halvmørket nede i kabinettet, om man hadde et adapter som sto på hovedkortplaten, med alle tilkoblingene, da kan du sette disse på når du har hovedkortet ute av kabinettet, når du setter plata med adapteret tilbake i kabinettet trenger du kun å plugge i 1 kabel. Du mener sikkert noe ala det som Lian Li har på sine kabinett, der er det en hurtigkobling midt på kabeln demed setter du ledningene til høytaler,power, reswt og hdlys på kortet menst det er ute og så klemmer du bare ihop denne hurtigkblingen når kortet er satt inn. Riktig Lenke til kommentar
insider Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 : Mange Hd plasser : Mange Vifteplasser : Gode Modde muligheter : Praktiskt : Skrueløst : Smarteløsninger : Vekt (blir tungt nokk når det er ferdig moddet) Lenke til kommentar
leke_puzz Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 jeg har mye og gi orgazzme har du noe og gi meg eller har u så liten??? at jeg ikke kan få noe nytelse hehehe nei da big one Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 jeg har mye og gi orgazzme har du noe og gi meg eller har u så liten??? at jeg ikke kan få noe nytelse hehehe nei da big one Hva i? *Rapportert* Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 jeg har mye og gi orgazzme har du noe og gi meg eller har u så liten??? at jeg ikke kan få noe nytelse hehehe nei da big one Hva i? *Rapportert* Du trenger IKKE om å skrive "Hey, dette er feilpostet...*rapportert*" Skaper bare dårlig stemmninger. La oss moderatorer ta oss av slikt og ikke lek moderatorer, gi oss heller et tips. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 1. Rapporterte det 2. Greit, første gangen, skal ikke skje igjen. Kom på en ting til som kunne være aktuelt. Veldig mange leverandører kommer jo med løse dører med vindu, og mønstre i all slags forskjellige varianter. De fleste er laget i selve metallet. Noe som kan være aktuelt om det blir en suksess, er selvfølgelig slike dører, men jeg vil gjerne ha inngraverte dekorer i plexien. Eksotiske "dyr" eller andre fasinerende mønster hadde vært svært kult. Om dette hadde vært et alternativ så kunne dere jo spurt om tips til mønster. Har et par selv, men kan ikke tegne for hand Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Støy/Støydemping Pris Stilrent design, ikke noe ferdigmoddet USB/FireWire i front Jau.. det var vel det Endret 16. april 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 For å si det enkelt så ser det ut som de fleste egentlig ønsker seg et Lian Li kabinett til halve prisen Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) *Dobbelpost* Endret 16. april 2004 av Dingot0m Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Uhm... Tror Snekker'n traff spikern på hodet der ja :D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå