phun-ky Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Jeg og noen andre holder på å starte et hardwarefirma. En av våre produktideer er kabinett, så vi spør dere; Hva slags egenskaper skal et kabinett ha for at absolutt DU skal ha det? Ting å tenke på: Hardware Ekspansjonsmuligheter/plass Kjøling Design Brukervennlighet Diverse På forhånd takk for alle svar! Endret 15. april 2004 av phun-ky Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Tja det første de fleste ser på er et bra utseende, dette er temmelig viktig da førsteinntrykket som regel er avgjørende for mange. Så er det plass og kjøling som er temmelig viktig da det stadig kommer større cpuer som genererer mere varme og heftigere skjermkort som også trenger kjøling , her ville jeg vel valgt et kabinett med gode muligheter for å plassere vifter foran , bak og i topp, en stor fordel her var om det var mulig å bruke 120 mm vifter dette med tanke på støy. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 - Stillegående - Lite... OK, jeg er hekta på bareones... sorry ...men jeg kunne veldig godt tenkt meg å sett en webshop som er spesialister på barebones, altså fører mer enn Shuttle eller MSI liksom, vi har jo:' - Shuttle - MSI - Aopen - Creative - Og noen flere som jeg ikke husker navnet på... Også kan dere føre enkel styling til disse, tenker da spesielt på CDROM-fronter, veldig upraktisk å kjøpe en sølvfarga Shuttle også måtte kjøpe en front til 49,- fra Microplex. Shuttle f.eks. har også masser av tilleggs-utstyr jeg ikke har sett i noen norske webshops! En spesial-sjappe for sånt hadde vært kult. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Dette er viktig for meg: - Pris! - Utseende og form (bør være moddemuligheter) - Vekt - Vifteplasser - Smarte løsninger som uttagbar bakplate - Harddisk plass, det er ikke det at jeg har så mange av dem, men når man skal klemme sammen 2 stk og 1 diskettstasjon ( ) på 3-4 slots blir det altfor varmt! Lykke til! Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 ...- Smarte løsninger som uttagbar bakplate ... Lykke til! bakplate? mener du da mb platen? eller bak bak, med alle portene? Lenke til kommentar
Pompel Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) #1 Smarte løsninger for hdd, vifter, uttagbare rammer for hk, disker osv, enkel tilgang til hw. #2 Plass liker god plass, uten at kabinettet blir FOR stort (midi tower) #3 Kjøling #4 Pris #5 se #1 #6 design (stilrent, ikke "ferdi modda") #7 støy #8 se #1 #9 Vekt edit: la til litt Endret 15. april 2004 av Pompel Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) -Utseende -Kjøling (120mm vifteplasser så sant det lar seg gjøre) -Nyskapende løsninger når det gjelder f.eks kjøling og plassering av enheter er fint -Vekt (aluminium) -Støy (Vibrasjoner osv) -Hvis det følger vifter med, må de være av god kvalitet (Papst?) -Plass til mange harddisker med kjøling til alle -Et kabinett klargjort for vannkjøling med plass til 2x120mm radiator og tilhørende luftekanal kunne blitt en slager! -Personlig setter jeg pris på god plass (fulltower) Edit: Leste Pompels innlegg nå, og klipper et punkt fra ham: #6 design (stilrent, ikke "ferdi modda") Hmmm... kommer sikkert på mer etterhvert Endret 15. april 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ...- Smarte løsninger som uttagbar bakplate ... Lykke til! bakplate? mener du da mb platen? eller bak bak, med alle portene? Uttrekkbar bakplate der du trekker ut hele hk, slik som på bla Lian Li sin 60xx serie. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 1. Pris 2. Ikke ferdigmoddet kabinett ang. utseende. Stilrent. 3. Lett 4. Plass til 2x120mm vifter i topp, 2x120mm i front og 3x120mm på bakside. 5 Nok plass til hdd'er, cd-rom'er ol. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Skal jeg kjøpe nytt kabinett vil jeg se etter - Form og farge, jeg tåler ihvertfall ikke hvite firkantede kasser lengre. - Plass, må være lett å komme til harddisk skruene på begge sidene. - Vekt, bør være lett å flytte på. - PSU, trenger ikke følge med, det er så individuelt hvor mye Watt og viftesus kjøperen vil ha. -Sidepanelene, må være lette å ta av og på og sitte godt. - Power og Reset, knappene bør være plassert høvelig logisk og ikke ved bunnen av kassen. - Uttak, for USB Headsett osv i front er en fordel. - Monterings plasser, for ekstra vifter så man slipper å borre file skjære og styre selv for å få inn en 80mm vifte ekstra. - Ledninger, bør kunne gjemmes. - Ekstra harddisk brønn, bør kunne monteres. - Ihvertfall 4 plasser for montering av CD/DVD - Kompakt, unødvendig høy eller brei kasse er det liten vits å ha. Lenke til kommentar
Marti Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Skal jeg kjøpe nytt kabinett vil jeg se etter- Form og farge, jeg tåler ihvertfall ikke hvite firkantede kasser lengre. - Plass, må være lett å komme til harddisk skruene på begge sidene. - Vekt, bør være lett å flytte på. - PSU, trenger ikke følge med, det er så individuelt hvor mye Watt og viftesus kjøperen vil ha. -Sidepanelene, må være lette å ta av og på og sitte godt. - Power og Reset, knappene bør være plassert høvelig logisk og ikke ved bunnen av kassen. - Uttak, for USB Headsett osv i front er en fordel. - Monterings plasser, for ekstra vifter så man slipper å borre file skjære og styre selv for å få inn en 80mm vifte ekstra. - Ledninger, bør kunne gjemmes. - Ekstra harddisk brønn, bør kunne monteres. - Ihvertfall 4 plasser for montering av CD/DVD - Kompakt, unødvendig høy eller brei kasse er det liten vits å ha. Så mye orket jeg ikke skrive!!! Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 - Kompakt, unødvendig høy eller brei kasse er det liten vits å ha. ehm.. forklar litt nærmere.. du utelukket nemlig alt av kabinetter der.. (?) Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Stille Gode praktiske løsninger (HK skuff, skrueløst osv.) Ser bra ut Vekt Skarpe kanter Gode gjemme muligheter Men helt til slutt så er det jo prisen som avgjør. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 -Utseende-Kjøling (120mm vifteplasser så sant det lar seg gjøre) -Nyskapende løsninger når det gjelder f.eks kjøling og plassering av enheter er fint -Vekt (aluminium) -Støy (Vibrasjoner osv) -Hvis det følger vifter med, må de være av god kvalitet (Papst?) -Plass til mange harddisker med kjøling til alle -Et kabinett klargjort for vannkjøling med plass til 2x120mm radiator og tilhørende luftekanal kunne blitt en slager! -Personlig setter jeg pris på god plass (fulltower) Edit: Leste Pompels innlegg nå, og klipper et punkt fra ham: #6 design (stilrent, ikke "ferdi modda") Hmmm... kommer sikkert på mer etterhvert LianLi har kommet med slike kabinetter, og de har vist slått an. Tviler ikke på at evt konkurrenter burde følge etter der. Egen plass til dobbel 120mm radiator pluss luftekanal som tar inn luft til fra undersiden og ut igjen (også på undersiden, eller evt baksiden gjennom små hull. Ikke noe store viftehull, da det blir for voldsomt, hadde slått an stort. Har designet et par kabinetter til et par venner(er blitt en ettertraktet designer ) og alle har jeg lagt med denne funksjonen. Ikke alle trenger det, men det er ikke dumt å ha for fremtiden. Trenger ikke å ta så utrolig stor plass heller. Det jeg gjerne vil se i et kabinett er mer avlange, enn høye kabinett. Blir de for høy, blir de vanskelig å frakte. I det siste så har jeg forelsket meg i sette PSU under hovedkortet, for bedre tilgang til det. Hever man hovedkortet opp, så har man også bedre plass på bunnen til å en evt radiator. Har et par skisser hjemme som jeg kan legge opp når jeg kommer hjem, over hvordan jeg hvertfall ønsker det. Bra tiltak, håper at det slår ann. Billig, stilrent, og med mange muligheter er stikkordene. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 1. Stille 2. Stille 3. Stille 4. Funksjonelt (Ingen knotig ved festing av hovedkort osv..) 5. Et noenlunde OK design 6. STILLE Lenke til kommentar
genstian Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) -interne 5,25 bay til hd -10 hd bay -externe 5st 5,25 2st 3,5 -sort -lyd tett (en 32db vifte til 15db ut eller mindre) -plass til 2 strøm -start,avslutt og reset knap -ingen strøm medfølger -billig 700 max -gummi bunn -9 kort plaser til aga og pci porter - vifte 120mm's 2 froten 2 bak 2 siden ved kort plassene -uv lys -vindu i plexi 7x7cm minst EDIT: 2fw 2usb i front EDIT2:vindu i siden og front EDIT3:signert logo i siden EDIT4:power led EDIT5: hk plass fra micro-atx til e-atx send i posten til meg Endret 12. mai 2004 av hotstian Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Plass. More is better Praktiske løsninger, tidligere nevnt, Hdd, osv. Vifteplasser ventilasjon. Design, stilrent elns. Kvalitetsfølelse, ikke *vobbely* plater. Stødig. Mvh Nomix PS: kjører chieftec miditower Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Kan jo legge til viftegriller som ikke forhindrer luftstrømmen og ikke lager vindsus (gjerne av type vanlig "ståltrådgrill"). Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 nydelig respons, *notere* bare å fortsette Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) - Kompakt, unødvendig høy eller brei kasse er det liten vits å ha. ehm.. forklar litt nærmere.. du utelukket nemlig alt av kabinetter der.. (?) Etter min definisjon er i hvertfall det et miditower eller mindre som ikke er 40cm i bredde, ikke er så høyt som et fulltower og ikke stikker 10cm ut i fronten av bordet ditt EDIT: Tenkte ikke helt på hva jeg skreiv der gitt Endret 15. april 2004 av CaZiO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå