Gå til innhold

Skjermkort

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal snart kjøpe meg en pc, men er litt i tvil med skjermkortet! :)

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en radeon 9800 pro 128mb, men er det egentlig vits å ha så bra, jeg skal ha gamer pc. Hvor lenge holder kortet frammover i tid? Blir det fort for dårlig? Readeon 9800se er en del billigere, men lønner det seg og koste på seg pro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radeon 9800 Pro er et naturlig valg til en gamer-PC. Det vil holde en stund fremover, og gir mye ytelse for pengene.

Noen vil nok si at det kan være en fordel å vente på R42x og særlig NV40 som har vist noen hissige benchmarks, men disse kortene vil nok være ganske dyre når de slippes. 9800 Pro blir neppe noe særlig billigere før det blir faset ut.

Lenke til kommentar

Styr klar av alt som har "SE" i seg!

Hva skal du ha hvis du synes 9800Pro er for dårlig?? Kanskje de 128MB extra? Ingen spill som får noen særlig ekstra effekt ut av de enda, men det kommer sikkert.

Det eneste som er i nærheten pr dags dato er nVidia 5950... Og disse kortene er priset ca. likt så det hele er opp til "smak og behag".

Altså: Gå for 9800PRO varianten du.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

jeg tror det har vist seg at 9600XT er bedre enn 9800SE...

ikke kjøp det!

komplett har ett tilbud på R9800Pro for 1900kr, det ville jeg ha kjøpt...

ellers ville jeg venta til GF 6800 Ultra var i butikkene, men det er bare hvis du har ræva full av så mye gryn at du fremdeles må på dass etter at ex'en har krevd halvparten etter skillsmissen...

Lenke til kommentar
jeg tror det har vist seg at 9600XT er bedre enn 9800SE...

ikke kjøp det!

komplett har ett tilbud på R9800Pro for 1900kr, det ville jeg ha kjøpt...

ellers ville jeg venta til GF 6800 Ultra var i butikkene, men det er bare hvis du har ræva full av så mye gryn at du fremdeles må på dass etter at ex'en har krevd halvparten etter skillsmissen...

Kunne ikke vært mere enig, det skal jeg vente på :w00t:

Tror ikke jeg kommer til å gå for Ultra versjonen da.. Er ikke så stinn med gryn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...