agvg Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Fra www.jara.no: Nytt produkt - Jara Smalbåndaksess Fra og med 17. juni 2004 leveres et nytt produkt i Jara porteføljen; Jara Smalbåndaksess. Produktet gir deg mulighet til å tilby dine abonnenter Internett eller andre datatjenester i områder som ikke har ADSL-dekning. Produktet er basert på ISDN-teknologi, og tilbys med hastighetene 64, 128 og 256 kbit/s. Jara Smalbåndaksess tilbys til fast månedspris. Pris fant jeg ikke. Fant prisen ut til ISP, ikke spesielt spennende for private desverre, kommer nok på over 1000,- pr mnd for ei enkelt ISDN-linje. Endret 15. april 2004 av agvg Lenke til kommentar
jocke Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Sakset fra avtalen. 64 kbit/s, 500 pr.mnd.128 kbit/s, 1000 pr.mnd. 256 kbit/s, 2000 pr.mnd. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Sakset fra avtalen.64 kbit/s, 500 pr.mnd.128 kbit/s, 1000 pr.mnd. 256 kbit/s, 2000 pr.mnd. Jeg fant det der, men +MVA, utgifter og fortjeneste til ISP samt andre utlegg så blir dette dyrt, minimum 1000,- for det dårligste linja vil jeg gjette. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Slikt som dette skulle ikke vært lov. Kan ikke bare Telenor gi slipp på kobberet sitt da? Dem er jo roten til alt ondt. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Herregud! Det der var meget srive priser... Enkel ISDN er jo i og for seg grei pris, men 128 burde ha kostet 800 eller noe i den duren... Dårlig at de dobler prisen når de dobler hastigheten. Men helt klart, et glimrende påfunn. Kan jo laste ned om natta med 64k ISDN... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Slikt som dette skulle ikke vært lov. Kan ikke bare Telenor gi slipp på kobberet sitt da? Dem er jo roten til alt ondt. Tja, for mange vil jo dette være et glimrende produkt men prisene er helt klart innrettet mot bedriftsmarkedet eller hjemmekontorløsninger. ISDN er jo dyrere for TN i og med båndbreddeforbruket er konstant enten linjen belastes eller ei. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Tja, for mange vil jo dette være et glimrende produkt men prisene er helt klart innrettet mot bedriftsmarkedet eller hjemmekontorløsninger.ISDN er jo dyrere for TN i og med båndbreddeforbruket er konstant enten linjen belastes eller ei. Uansett forandrer ikke det mitt syn på TN og kobberet Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Uansett forandrer ikke det mitt syn på TN og kobberet Dette er et produkt som ikke er regulert, dessuten vil nok prisene synke skal dette bli noen suksess, her er det jo langt mer enn bare kobberlinjene, man belaster hele infrastrukturen mellom abonnent til ISP så litt vil det koste men det er alt for dyrt uansett. Lenke til kommentar
knugentheknig Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Dette er for å være ærlig noe av verste søppelopplegget jeg har sett fra Jara noensinne. Det er nok bare et produkt som er beregnet på et svært lite mindretall av bedriftene i utkant-Norge, kommer aldri til å bli noe mot private i det hele tatt. Lenke til kommentar
dakri Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Dette er for å være ærlig noe av verste søppelopplegget jeg har sett fra Jara noensinne. Det er nok bare et produkt som er beregnet på et svært lite mindretall av bedriftene i utkant-Norge, kommer aldri til å bli noe mot private i det hele tatt. Ta en liten titt på web siden til Jara: "Jara er Telenor Networks produktportefølje rettet mot teleoperatører, videreselgere og service providere." Altså lite av interesse for private. Det at Jara kommer med et nytt produkt som overhodet ikke er av interesse for "oss" trenger vi vel ikke klage på? På de stedene der det ikke er bygd ut ADSL eller lignende, kan det vel være en og annen liten bedrift som ønsker en fast pris på Wan forbindelsen sin? Altså det jeg vil fram til er at noen (få) faktisk kan ha nytte av dette, mens vi som har mulighet til det velger selvfølgelig en annen løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå