Gå til innhold

GeForce 6800 Ultra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle som er litt oppegående har vel forstått at dette ville komme, grafikkortene utvikler seg stort hvert eneste år. Selvfølgelig er det gode nyheter akkurat nå, men rundt juletider er det generasjonen etter dette vi er sultne på... Det går alt for fort spør du meg... Har enda ikke oppgradert fra mitt Ti4600, da jeg ville vente til dagens store kort, 9800 XT og 5950 Ultra kommer ned i pris, ser ut til at det ikke blir lenge til.

Lenke til kommentar
Alle som er litt oppegående har vel forstått at dette ville komme, grafikkortene utvikler seg stort hvert eneste år. Selvfølgelig er det gode nyheter akkurat nå, men rundt juletider er det generasjonen etter dette vi er sultne på... Det går alt for fort spør du meg... Har enda ikke oppgradert fra mitt Ti4600, da jeg ville vente til dagens store kort, 9800 XT og 5950 Ultra kommer ned i pris, ser ut til at det ikke blir lenge til.

For oss utstyrsfriker (med for mye penger) går ingenting for fort :thumbs:

Give it to me

Lenke til kommentar
tror uansett at det var ett litt uventet hopp på ytelsen? jeg forstår det iallefall slik, men det kan være fordi jeg hadde lave forhåpninger til nVidia på forhånd p.g.a. FX fadesen...

Uventet? Gir da ikke særlig mye bedre ytelser... Selvfølgelig, Benhmark testene i 3d mark og futuremark er imponerende høye, men når man ser ytelsen i spill så gir de et helt annet bilde. Farcry med 50 FPS med alt på max og alt slått på? En kompis av meg greier 40+ med et Radeon 9800 XT... Ikke misforstå meg folkens, jeg er selv intressert i fremgangen som skjer i hardware utviklingen, men jeg føler ikke at vi har noen grunn til å hoppe i taket over disse benchmarkene som blir presentert... Hadde nVidia eller ATI kommet ut av intet med et kort som kunne klare 200 FPS i Farcry, da hadde det blitt hakeslipp rundt forbi i verden, og før folk begynner å skrike at dette er urealistisk mener jeg at det ikke ville være forventet å se et slikt produkt enda men jeg tror ikke at dette ville være en umulighet at noen kunne overraske hele verden med en helt ny type grafikkort, litt i samme stil som da 3DFX kom med sine Voodoo kort.

Lenke til kommentar

geforce 6800 ultra er mye raskere enn ati 9800 xt,men er først

over 1024x768 du vil merke stor forskjell.

dette kortet er laget for og spille med oppløsing i 1280x1024-1200x1600 og med

aa og af på..

hvis du har et ati 9800 xt og kjører spillene dine i 1024x768,vil du

sikkert ikke merke så mye mer fps.

tror kortet er litt gpu begrenset(400mhz)men har mye båndbredde

35.2 og da blir det større forskjell i høyere oppløsing og ved bruk av

aa og af..

men husk at 6800 ultra knuser jo alt i dx 9 spill(halo,far cry,tom raider)

og sikkert doom 3 og hl 2 når det kommer da.

Lenke til kommentar
Er ennå fornøyd med mitt Radeon9700Pro jeg  :thumbup:

Hehe, hadde jeg hatt Radeon 9700Pro hadde jeg kanskje vært fornøyd fortsatt og..

Men sannheten er slik at jeg har et GeForce StarForce MX 4400 64MB AGP8x kort, og har igrunn lyst til å legge det på hylla snart :) Dermed må jeg skaffe et nytt kort.

Endret av Artex
Lenke til kommentar
Da kjøper du deg ett 9600PRO kort til rundt tusen lappen, så har du et greit kort til en rimelig penge, som du kan bytte ut når 6800 serien blir kjøpbar for vanlige folk (les:ikke med det første)

Istedet for å sløse rundt med penger annenhver månede, var jeg så smart at jeg faktisk sparte penger til noe skikkelig. Hva tror du de skal brukes på? :p

Men, noen som vet hva de kommer til å koste sånn sirkus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...