Dramram Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg kjøpte en pc sist høst med en P4-1,7 Ghz og 528 mb ram. Rambrikkene som satt i originalt er av typen rambus 800 mhz, (256mb) i tillegg fikk jeg satt inn 256 mb men de var på 600 mhz. Alle brikkenn vil da kjøre på 600 mhz i følge manualen. Mitt spørsmål er: Har dette mye å si? Vil jeg merke noen særlig forskjell ved å få byttet brikker så alle kjører på 800 mhz? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Ja, det vil jeg absolutt anbefae.. Her er det snakk om minst 50%-55% ytelseløkning.. Intel du liksom... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Jeg hadde også byttet hvis jeg var deg, men 50-55% ytelsesøkning er vel litt overdrivelse. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Ved å øke hastigheten på rammen fra PC600 til PC800, vil du få en teoretisk økning på ramytelsen med 33%. Dersom du måler dette med f.eks. sisoft sandra, vil du ikke finne en økning som tilsvarer fullt så mye. Uansett, så vil hastigheten på rammen ha betydning på hvor bra maskinen yter. Målbar ytelsesøkning? Så asolutt Merkbar ytelsesøkning? Ikke fullt så lett, men dette avhenger veldig av hva du bruker maskinen til. Lenke til kommentar
Dramram Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Takker for gode svar. 800 mhz brikker er visstnok bestilt. Har også forstått ut ifra info her at rambus er på vei ut... Men de gjør vel nytten uansett. Jeg regner med at størst ytelseforbedring blir på slike ting som billedbehandling i photoshop f.eks. Ellers så går jo det meste godt rundt fra før da. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg bare kødda jeg.. Det er maks snakk om 5-10% ytelses økning.. Bytt hvis du har råd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå